/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hej Allesammen ..
Fra : Louise88
Vist : 324 gange
20 point
Dato : 23-05-06 11:25

Ville høre om nogen kunne give mig nogle gode råd..

Ser I, jeg er igang med at tage kørekort. Skal til teori prøve i morgen tidlig.

Er det nogle der har nogle gode råd til den sideste øvelse inden ?

Knus fra Louise ..

Kommentar
Fra : hhhj

Dato : 23-05-06 11:49

Jeg har lige fået mit kørekort for et par uger siden.

Det der er vigtigt mht. teoriprøven er at have læst op på alt hvad der skal læses op på og være helt færdig med at forberede sig mindst 24 timer i forvejen. Så slapper man helt af, tænker på noget andet og glemmer alt om teori. Min erfaring er at man bliver mindre nervøs.

Det er også vigtigt at høre efter hvad de siger på lydbåndet. "selvfølgelig" vil nogen sige, men det er vigtigt at det er helt klart for dig hvad der bliver sagt. Man kan blive grusomt snydt af omvendt ordstilling og mærkelige definitioner.

Når man så er ovre teori-prøven er det en god idé at tage en køretime lige inden køreprøven. Når man så møder den sagkyndige har man vænnet sig til at køre.

HH

Kommentar
Fra : Louise88

Dato : 23-05-06 12:05

Heej hhhj .

Tak for din kommenar .. Synes bare jeg er vildt nervøs .. Det helt vildt.. Men min kørelære siger at teori prøven er nemmere end dem vi har til teori.. Synes du også det ?

Knus Louise..

Kommentar
Fra : salacia

Dato : 23-05-06 14:03

Hej Louise

Det er nu to år siden jeg fik kørekort.

Jeg ville også bare give dig gode råd, som hhhj har givet dig, nemlig at være meget forberedt. DU kunne f.eks. skrive nogle stikord på en seddel.. De vigtigste ting - altså spørgsnål du vil blive stillet til teoriprøven.
Og den seddel kan du læse imorgen før din teoriprøve.. så er det lettere at huske dem :)

Også lige et godt råd til din køreprøve:

Jeg tog en køretime lige før min køreprøve - og det hjalp så meget, fordi så var jeg fuldstændig afslappet, og vidste lige hvad jeg skulle gøre.
+ Til ens køreprøve kører man jo den tur, som man har kørt sammen med ens kørelære, og det er jo en plus, fordi man kender vejen :)

Held og lykke :)

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 23-05-06 14:25

Helt enig - sørg for at få slappet af, ellers risikerer du at rende rundt med en myreture oppe i hovedet Det er absolut ikke til nogen gavn - stol på at du har lært hvad du skulle, det er for sent at begynde at læse det hele op nu - så bliver du bare stresset.

Kan også kun anbefale at du tager en køretime inden køreprøven og sørg for at have repeteret alt om bilens udstyr fx. pumpning af bremsen, riller på pedalerne, hvor man påfylder diverse væsker mv.

Ampere

Kommentar
Fra : Louise88

Dato : 23-05-06 15:02

Hej alle sammen ..

Tusind tak for jeres gode råd.. Skriver i morgen om jeg bestod .. Hvilket jeg da nok gør forhåbenlig .. hehe ..

Knus Louise..

Kommentar
Fra : Louise88

Dato : 24-05-06 09:50

Heej Alle sammen ..

Gøt hvem der bestod ? haha , MIG .. Er bare sååeh lættet nu .. Tak for jeres hjælp ..

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 24-05-06 10:53

Held og lykke med selve køreprøven

Mvh. Ampere