/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Virker lydkort som forstærker?
Fra : DeltaFZwo
Vist : 616 gange
100 point
Dato : 22-05-06 01:29

Jeg vil gerne tilslutte min pc til min anlæg. Jeg har et onboard lydkort og tænker på at investere i et dyrere et; f.eks. et Creative Xifi. Men jeg kan ikke rigtig finde ud af om lydkort også fungerer som forstærker. Det må jo være en forskel på de store tunge klodser der står i stuen og så det lille kort der sidder i pc'en.

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 100 point
Dato : 22-05-06 02:57

ja der er, udgangen på et lydkort, svarer til udgangen på feks. en cd afspiller, som du sætter til anlægget, det er nok til at du kan sætte et par hovedtelefoner til.
udgangen hedder line-out på lydkortet, og line-in på forstærkeren.
At du vil investere i et nyt lydkort, er nok en smagssag.
men forvent at du skal 'rode' med pc'en onboard-lydkort, for dette skal hørst tænkeligt slås fra.

Strat med at købe en ledning der passer mellem pc og anlæg.
den mest almindelige er Phono til mini jackkabel 10 meter (lydkort til forstærker)

http://prcdata.dk/ny/ProdFrame.asp?Produktid=17663618
dette er 10meter. men de fås i alle længder.
og de fås mange mange steder, til meget svingende priser,
dette på 10M fra http://prcdata.dk koster 55Kr. det kunne godt koste 75kr for 5meter,
i eks fona/føtex

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 22-05-06 02:58

med forebehold for diverse stavefejl

Kommentar
Fra : Daniel17

Dato : 09-06-06 11:12

jeg har sat mit anlæg til min pc

det eneste du skal vide er at når du skruer op forstærker du også alle de mekaniske størg fra din computer.
Så kan du hører musen bevæge sig cden eller dvden kører rundt

måske er barer fordi jeg så døv at jeg nogle gange skruger så maget op

Godkendelse af svar
Fra : DeltaFZwo

Dato : 09-06-06 15:42

Tak for svaret natmaden.