/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Enkelt fjernstyring av pc????
Fra : anonymm
Vist : 1861 gange
300 point
Dato : 21-05-06 13:59

Hei,
jeg har famlie som bor i sverige,de har dokumeter,filmer,bilder osv.. på pcen.
jeg vil fjernstyre dems pc for å se på de,de er ikke så gode på data,noen filer er str at de ikke kan sende meg,
.Jeg har brukt radminfør,men de klarer ikke det.
Jeg har gitt de programmet(radmin) som de skal laste på sin pc,men probleme er at de ikke forstår hva de skal gjøre.
Har noen av dere guide eller enkelt program som kan brukes her?
F,eks en fil som jeg gir dem så jeg kan fjernstyre via det?eller noe sånt?
Da tenker jeg ikke på trojaner programer som(subseven osv....)
Program som er ekelt å bruke.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 21-05-06 14:31

Det kan du gøre via messenger, men det kræver at den anden person også har messengerog at de giver lov til at du går ind i deres computer.

dr.dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 21-05-06 14:32

Det kan du gøre via messenger, men det kræver at den anden person også har messengerog at de giver lov til at du går ind i deres computer.

dr.dem

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 21-05-06 14:40

Jeg benytter flere forskellige programmer til dette formål:
Programmet Radmin fra firmaet www.famatech.com er billigt og effektivt, men kræver en offentlig IP på den pc som der skal fjernstyres, eller indstilinger i den lokale router til at forwarede en port til den pc som du vil fjernstyre.

Så er der web services fra www.gotomypc.com - de har indtil for nyligt været det bedste alternativ for fjernstyring af PC, da systemet benytter clineter i begge ender, og man kobler op vil gotomypc's server.

Ligeledes som en web service, så er der nu www.logmein.com. De har en free version og en pro version. Logmein.com benytter også opkobling via deres server, men har derudover indbygget ret smarte systemer, så programmet automatisk forsøger at etablere en direkte datastrøm mellem de to pc'ere.
Logmein.com min klare favorit for tiden.

mvh. Per F.

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 21-05-06 14:50

Hov, jeg har nu nærlæst dit spørgsmål, og ser at du allerede HAR styr på fjernstyringen, undskyld mit hastværk, men jeg får gæster om lidt.

Det bedste forslag som jeg kan komme med vedr. store filer, det er at benytte en FTP server.
Du kan således fjernstyre et ftp program på deres pc, som sættes til at kopiere de store filer over på FTP serveren, og så kan du selv hente dem igen med et FTP program fra din PC.

Opretter du fx. en webhotel konto hos b-one.net, så får du for ca. kr. 10 om måneden umiddelbart 500Mb til rådigned, som du kan benytte til dette formål.
Har du brug for en service som giver adgang til at kopiere større filer, men at det ikke sker så tit, så kontakt mig på pef@3iii.dk.

Kommentar
Fra : anonymm

Dato : 21-05-06 14:50

Jeg får lov av de at jeg kobler meg til dems pc for å se de filene,men de har ikke messenger heller.Det er ikke mye de kan,jeg trenger enkelt program,
Programmet Radmin :skal ikke den være installert på begge maskiner?(viss ja så er det litt problem.
web services fra www.gotomypc.com:er det også prog på begge sider eller kun en fil som den andre skal ha uten å gjøre noe?
www.logmein.com:må de(andre pc) også gjøre noe her?

Jeg har prøvd å bruke radmin men den måtte være installert på begge pc'er det forsto ikke de helt og kan heller ikke bruke den

Kommentar
Fra : anonymm

Dato : 21-05-06 14:53

Til Per.Frederiksen:
mn hva må de gjøre?
skal spørre de om de kan laste opp filer,tenkte bare at det var enkelt å se dersom de liger der fra før
mn jeg kan jo spørre de om de forstår dette med ftp opsettet

Accepteret svar
Fra : Per.Frederiksen

Modtaget 150 point
Dato : 21-05-06 17:46

Jeg har lavet et par web sites til mine børn, som de nemt kan redigere via upload med FTP.
Se charlotte.kiilerich.dk for et ftp eksempel.

I IE internet browser kan der skrives "ftp://charlotte.kiilerich.dk/" for at benytte IE til FTP browser og uploader. Du skal have brugernavn og password for at få adgang til det konkrete site, men det viser hvor nemt det kan sættes op.

Dette kunne således være et nemt FTP client system, som ikke kræver extra installation af noget hos dine venner.

Benytter dine venner WinXP, så findes der også muligheder for at du kan få lov til at fjernstyre med en "Remote Desktop Connection".
Dette system er indbygget som standard med Windows XP. Så ved dette brug skal der ikke installeres noget extra på deres PC.
Jeg har imidlertid aldrig selv benyttet det til andet end server fjernstyring, som jeg kan ikke rådgive dig omkring dets brug på workstations, men jeg har set det i brug, af min nabo, så jeg ved at det kan sættes op så det virker.

mvh. Per F.

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 24-05-06 07:32

Et meget brugt og anerkendt gratis produkt er Real VNC. Det kunne godt være en "let" løsning. http://www.realvnc.com/

Godkendelse af svar
Fra : anonymm

Dato : 04-02-07 14:19

Tak for svaret Per.Frederiksen.