/ Forside/ Karriere / Offentlige / Selvangivelse / Spørgsmål
10  Busken 360
Årsopgørelese
Fra : fk2001
Vist : 934 gange
100 point
Dato : 17-05-06 08:57

Hvornår udsendes årsopgørelser? Jeg indberettede min selvangivelse i begyndelsen af april via tastselv på skat.dk. Det gjorde jeg ligeledes sidste år og fik årsopgørelsen dagen efter.

Jeg hørte i nyhederne at $kat havde mange IT problemer. Måske er årsopgørelserne generelt forsinkede???

Kommentar
Fra : monadam

Dato : 17-05-06 09:12

Hej

Prøv lige at tjekke din hjemmeside hos told/skat, da du muligvis ikke har bedt om at få tilsendt din selvangivelse på papir!
Så skal du selv printe den ud på hjemmesiden

Mvh Mona

Kommentar
Fra : pve

Dato : 17-05-06 09:13

Som jeg husker det skal du positivt tilkendegive, at du vil have din årsopgørelse tilsendt. Hvis du ikke gør dette ligger den på nettet i din "skattemappe" under tast-selv.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 110 point
Dato : 17-05-06 09:18

Hvis man er gift, skal der for at man kan få en årsopgørelse, også være indberettet selvangivelse for ægtefællen. Der er srtadig en vis grad af sambeskatning. Bl. a. overføres uudnyttede bundfradrag for kapitalindtægter til ægtefællen.

Hvis du i øvrigt har en fuldt oplyst og ukompliceret almindelig lønmodtagerselvangivelse, burde du kunne se og udprinte opgørelsen på samme hjemmeside og med samme passsword som da du indberettede.

Kommentar
Fra : fk2001

Dato : 17-05-06 09:39

Jeg har fravalgt papirudgaven og får den kun sendt til min eboks. På $kats website står at årsopgørelsen fra 2005 ikke er dannet endnu. Min indberetning af selvangivelsen står under kviteringer så de har modtaget den.

Min kones selvangivelse indberettigede vi på samme måde og tid. Den er ligeledes heller ikke dannet.

Jeg var blot ude efter at vide om $kat gennerelt er bagefter i år eller om vi skal henvende os til dem.

Kommentar
Fra : monadam

Dato : 17-05-06 10:06

Hej

Nu der gået så lang tid, så jeg ville henvende mig hos dem,
For at høre hvad problemet evt. er.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 17-05-06 13:28

Jeg brugte tast.selv sidst i april, og modtog en årsopgørelse i papir udgave ca. 1 uge efter.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 17-05-06 13:33

Her er svaret måske ?

http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=26763

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 17-05-06 18:45

De er særdeles længe om det, hvis du skal have skat tilbage. Jeg fulgte min egen sag på nettet og kunne se de havde udskrevet årsopgørelsen midt i marts, men jeg modtog den først med posten en måned senere. Selve pengeudbetalingen fik jeg endnu en måned efter.

Jeg vil gætte på, at Jakjoe skulle efterbetale skat

mvh
qfha

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 18-05-06 01:19

qfha> Forkert gættet.

Der blev sat penge i banken....alt virkede perfekt !

mvh
jakjoe

Godkendelse af svar
Fra : fk2001

Dato : 29-01-07 11:43

Det er da vist på tide at få lukket dette emne. Problemet var at min kones skat ikke var orden på trods af hun ingen indkomst havde i det pågældende år. Derved undlod Skat at gøre min skat færdig - eller henvende sig i øvrigt.

Tak for svarene.