/ Forside/ Karriere / Offentlige / Klageinstanser / Spørgsmål
10  rotw 300
klage over håndværker
Fra : migselvT
Vist : 1900 gange
60 point
Dato : 12-05-06 17:44

Jeg ringede til et gulvservice firma og forhørte mig om de kunne hjælpe mig med at slibe et spisebord og lakerer det. Det kunne han sagtens, kom så og gav et tilbud "sort". Vi aftalte tidspunkt og han kom da også "kun" 3/4 time forsent. De bar det ud på terrassen og begyndte at slibe det, det viste sig mod alles forventninger at det ikke var massivt,men af spånplade, vi blev enige om at fortsætte, da det jo ellers var totalt ødelagt. Det fik så 2x lak bagefter med tillægspladen lagt i. Jeg spurgte om det så ikke klistrede sammen, NEJ! Nu står jeg med et kæmpe bord da det selvfølgelig er klistret sammen og kræver en del mere lak, spånplade suger jo som bekendt ik'. Jeg har ringet en del gange og han lover at komme og det skal han nok ordne så det bliver rigtig godt, men han har ikke overholdt sit løfte om at komme igen og ordne det. Jeg er nu så træt af den mand så jeg bare ønsker at melde ham, men hvor og hvordan gør jeg det? Især også fordi jeg hoppede på at han lavede det uden regning.
Det skal lige nævnes, jeg er en kvinde på førtidspension og er derfor ikke i stand til selv at ordne bordet og da slet ikke få det hevet fra hinanden så jeg kan være i min stue. Havde det bare været for 10 år siden havde jeg med lethed kunne klare det hele selv, men der er jo en grund til jeg får pension.
Er der nogen som kan gi' mig et godt råd her om hvad jeg gør nu?
Knus Migselv

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 12-05-06 18:06

Det du bedst ka ngøre nu er at lære af dine fejl.

Du er selv inde på at det var en fejl at gå med til at få det lavet uden regning, og dermed har du selv handlet kriminelt og har også frasagt dine klagemuligheder

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-05-06 18:07

Sikken en behandling du har fået, det er sørgeligt, at man ikke kan stole på folk.

I dette link er der en vejledning i hvordan/hvor du kan klage

http://danmark.dk/portal/page?_pageid=34,328926&_dad=portal&_schema=PORTAL

Håber du ender med at få et flot og brugbart bord

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-05-06 18:12

migselvT.... mit link kan kun bruges hvis du som kortoververden også skriver, har en kvittering,

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 12-05-06 18:23

Sort arbejde = ingen garanti og ingen klagemuligheder.
Der er ikke rigtigt noget at gøre i den situation.

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 12-05-06 18:38

Så længe det er udført sort har du ingen muligheder for at klage over noget som helst. Lær af dine fejl og betal dine håndværkere hvidt fremover!

Malermester Lasse Thorsted

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 12-05-06 18:44

... Du skriver også at du mest af alt har lyst til at melde ham. Det synes jeg iøvrigt er noget sært dobbeltmoralsk noget at gøre. Du ville jo aldrig melde din håndværker for sort arbejde hvis du havde været tilfreds med den udførte opgave, vel? Men derimod glædet dig over at have snydt skattefar for 25%! Ligegyldigt om du mælder ham til skattevæsnet eller ej, vil han til en hver tid påstå at han aldrig har sat foden i dit hjem, og det kan du heller ikke bevise - så du får intet ud af det.

Men trist nok med det bord... At det iøvrigt viser sig at bordet ikke er massivt er jo heller ikke håndværkerens fejl...

Kommentar
Fra : migselvT

Dato : 12-05-06 19:17

Hej allesammen
Jeg ved godt jeg har dummet mig ved at gå med til sort arbejde, det skal lige tilføjes at det gør jeg normalt ikke. Selvfølgelig er det ikke håndværkerens skyld at det viste sig bordet ikke var massivt, men det stod han faktisk og påstod da han gav tilbudet, såå........
Ja det er da også rigtigt jeg ikke kan melde ham oficielt, men jeg kan dog stadig skrive div. ting om ham og hans arbejdsmoral i de lokal-aviser han annoncerer i ikk'?
Men er der nogen af jer som kan gi' mig en ide om hvordan jeg kommer ud a' den situation jeg står i nu? Hvordan får jeg tillægspladen løs når den nu er limet på med lakken?
Jeg kan jo nok få en anden til aty lakerer bordet nogle gange så det i det mindste bliver en glat overflade igen.
Knus og tak til alle
migselvT

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 12-05-06 20:07

Citat "Sikken en behandling du har fået, det er sørgeligt, at man ikke kan stole på folk. "

Griner når nu hun har fået lavet det sort... Det er vel os andre der ikke kan stole på hende.

Og glem alt om hjælp. Hvis du melder ham før du også en bøde ellers må du se det som en vennetjenste.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-05-06 20:40

Citat
Ja det er da også rigtigt jeg ikke kan melde ham oficielt, men jeg kan dog stadig skrive div. ting om ham og hans arbejdsmoral i de lokal-aviser han annoncerer i ikk'?

Jo det kan du da godt gøre, men du kan ikke være anonym. "Skattefar" læser også de aviser.

Du skriver om hans arbejdsmoral, den er ikke meget anderledes end din egen moral.

Citat
Især også fordi jeg hoppede på at han lavede det uden regning.

Gjorde han ikke det?

Kan du ikke få en til at hjælpe dig med at "hive" bordet fra hinanden. Måske er skaden ikke så slem.

Kommentar
Fra : migselvT

Dato : 12-05-06 21:07

Nej han hoppede ikke på den med sort arbejde, det var den eneste måde han ville gøre det på ok'
Jeg syntes de fleste her bare sidder og griner a' mig, meget hellige ik' Hvad med jer selv? Kan i alle med ærlighed sige i aldrig har fået/ selv lavet sort. Det tror jeg ikke på.
forøvrigt kan man sagtens skrive anonymt i alle landets blade, både de lokale som de store aviser.
Hvad med a' bruge pæren lidt selv?
Det pladder i sidder og skriver kan jeg da ikke bruge til noget, men le i blot, dewn der ler sidst ler bedst og det blir' ikke jer elller den fremmedarbejder der lavede mit bord SORT

Kommentar
Fra : migselvT

Dato : 12-05-06 21:13

Nordsted1 er åbenbart den eneste ærlige og forstående her på siden, tak skal du ha' for det

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 12-05-06 21:15

Bordet kan sagtens rykkes fra hinanden, slibes lidt hvor der sidder "kager" af lak og lakeres op igen. Jeg udfører gerne opgaven... sort! (just kidding)

Malermester Lasse Thorsted

Kommentar
Fra : migselvT

Dato : 12-05-06 21:30

Hej malewrmester!
det lyder da meget godt, men har du "malerhjerne" som dfe fleste her åbenbart har - tja så er jeg jo lige vidt.
Jeg tror ikke der sidder kager a' lak nogen steder, det skriger på lak, selvfølgelig også på at blive skildt ad, men hvad er din pris?
Knus

Kommentar
Fra : migselvT

Dato : 12-05-06 22:03

Hej Lasse
Det var ment som en joke det med "malerhjernen", men jeg har været inde og lure på din profil og fandt ud a' du bor på Fyn. Du skal da være velkommen til a' lave mit bord, men jeg bor i København så det er jo lidt a' en transport.

Håber virkelig ikke du har opfattet det som en fornærmelse, var ikke sådan ment, men jeg er lidt træt a' man logger på her for a' få hjælp og så sidder folk bare og morer sig over en dum madamme, der er blevet taget i rumpen.
Knus migselvT

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 12-05-06 23:43

Vi er ikke nødvendigvis hellige her, og jeg har da personligt fået udført sort arbejde, men når ma nindgår en aftale om sort arbejde må man også være klar over den risiko der er forbundet med det, det er ikke lovligt at udføre eller får udført sort arbejde, så når man bliver ramt er det jo bare ærgerligt.

"If you can't do the time, don't do the crime"

Dine ideer om at skrive anonymt i de lokale aviser viser jo lidt om din indsigt, ingen seriøs avis optager læserbreve anonymt

Kommentar
Fra : migselvT

Dato : 13-05-06 00:26

Hvis du mener pladderblade som Extra Bladet, tja så kan jeg godt forstå din holdning, men jeg har nu mere end een gang fået trykt div. ting i aviser anonymt. Så hvad med selv a' holde dig bare lidt orienteret?
Jeg henvender mig ikke på denne side for a' blive gjort nar a' men jeg var åbenbart dum nok til at tro der var bare nogle få andre som var seriøse. Jeg bad om et råd og ikke om at blive svinet til, hvis du ellers kan forstå det, hvad jeg tvivler på.
Fordi jeg tilfældigvis er a' hunkøn, betyder det ikke jeg har kyllingehjerne som visse andre, du ved vist selv hvem jeg mener
OR ARE YOU TO STUPID FOR THAT?

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 13-05-06 08:29

en ting er at du har været så uheldig at finde en håndværker der ikke har forstand på det han laver og samtidig har så dårlig en moral at han så ikke efterfølgende vil prøve at rede fejlen
men din egen moral er da ikke meget bedre , når du vil gå videre med det på den måde , så burde du have betalt det dobbelte og fået det lavet af en malermester på regning
det bedste du kan nu er at indrømme over for dig selv at du har dummet dig selv ved ikke at tænke dig om før du hyre en sort håndværker som du ikke kender til og få det bedste ud af det , find en du har tillid til at rede bordet og vis at du er et bedre menneske end ham , og så tag ved lære af det

det er ikke for at nedværdige dig , men sådan er virkeligheden
der er desvære nogle få i alle erhverv der ikke er til at stole på , og du har været så uheldig at få en af dem
så få det bedste ud af det nu , så må du lade være med at anbefale ham til andre , så kan du ikke gøre mere

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 13-05-06 09:08

Bare rolig migselvT - jeg kan sagtens tåle lidt "røg"

Ja der er lidt langt fra Fyn til KBH, så det kan slev ikke betale sig for dig at jeg kommer over og laver det - men går som følger:

1. Få hjælp til at rykke delene fra hinanden. (spørg naboen)
2. Det hvor det har været klistret sammen vil der sidde noget lak som skal slibes væk, brug sandpapir korn 80-120 - og tør over med en fugtig klud for at fjerne støv.
3. Køb en god lak og en god pensel i din farvehandler. Fortæl ekspedienten bag disken at det skal bruges til en bordplade - så får du det rigtige.
4. Larker bordet i træets åreretning
5. Gentag punkt 4 indil du er tilfreds med resultatet, og husk at overholde tørretiden mellem behandlingerne - det står på bøtten med lak hvor længe det skal tørre.

God arbejdslyst.