/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Mitsu motor i colt c50 Glxi
Fra : thomas__rl
Vist : 274 gange
60 point
Dato : 08-05-06 13:53

Hey står med en Mitsubitshi Colt c50 Glxi fra 91, med indsprøjtning) der skal have skiftet motor+gear kasse da den er begyndt at få nogle underlige "ticks" om man så kan sige :) Samt at syncromeshen i 1-2gear ikke ar for god mere ( den har snart 300000km på bagen)

Mit egentlige spørgsmål er om man kan tage motoren+gear kasse fra en nyere mitsubitshi og lægge i??
Mvh Thomas

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-05-06 14:57

Husk lige at motorstyringscomputeren er afstemt til motoren, så den skal i givet fald også skiftes.

Kommentar
Fra : thomas__rl

Dato : 08-05-06 15:08

ja okay.. er det ikke den der sidder i højre side af bilen set inde fra.. ovre ved handskerummet??

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-05-06 15:13

Der kan være en hel del ledningsnet og elektronik der ikke passer sammen, som transor også er inde på, og måske også noget med motorophæng og gearkasseophæng der ikke passer sammen.

Derudover skal du passe på med motorydelsen.

når det er en anden motor der lægges i, må du ikke overskride ydelsen med mere end max 20 %, for hvis du gør det skifter bilen "identítet" og det er ensbetydende med, at den skal omvurderes ved Toldvæsenet m.h.p. at betale mere i statsafgift.

mvh dova

Kommentar
Fra : thomas__rl

Dato : 08-05-06 19:46

ok ja det kan self. godt være at der kommer noget der.. er bare rimelig sikker på at jeg har hørt om nogen der har langt en galant 2.0 gti motor i colten.. og en 1.6 fra ca modellen..

men i mit tilfælde bliver det højest en 1.6 hvis den ikke har for mange hk

Mvh Thomas