/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
barnevogn?
Fra : rasha01
Vist : 531 gange
50 point
Dato : 04-05-06 12:25

Hi...

Jeg har en søn på 10 mnd. Jeg ved ikke om jeg skal købe et barnevogn eller en klapvogn? hvilken er bedst? kan giv mig råd fx hvor jeg kan købe (københavn) osv? tak....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-05-06 13:49

Hvad har din søn brugt indtil nu?? kan han li' at ligge i en barnevogn? De fleste børn sover til

middag i barnevognen til de er ca. tre år, så hvis jeg skulle vælge, tog jeg en barnevogn, rigelig

lang, så den kan bruges, til han ikke sover til middag længere.

Hvis det skal være en billig en af slagsen, så køb brugt. f.eks www.dba.dk www.papkassen.dk www.brugt.dk www.guloggratis.dk

Kommentar
Fra : rasha01

Dato : 04-05-06 14:40

det først nu jeg skal købe for jeg kom her for en uge siden. nej, jeg vil gerne købe en ny.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 04-05-06 14:49

Brio går du ikke galt i byen med - der er mange varianter og mærker generelt. Du kan også købe en klapvogn hvor der kan sættes en lift i - bare sørg for at liften er lang nok. Hvis barnet ikke skal sove til middag o.lign i vognene ville jeg vælge en klapvogn evt. kombineret med lift elelr en god kørepose.

Ampere

Accepteret svar
Fra : ampere

Modtaget 50 point
Dato : 04-05-06 14:52

http://www.onskeborn.dk/

Får lige et link - de har både on-line salg og butikker. Hvis du køber en ny vogn kan du spare et par tusinde hvis det er 2005-modellen.

ampere

Kommentar
Fra : bettecandy

Dato : 05-05-06 08:35

Jeg personigt til det brug vi har os, ville uden omsvøb vælge en robust klapvogn. Knægten, der i øvrigt er holdt med at sove til midag, har stort set aldrig sovet i andet, nu er det så tøsen der ikke sover i andet end klapvognen, den er bare det mere handy, og kan bare holde til det mere (kører gerne med 2 børn i den) Og så er den vi har akurat lige så varm som en det billige bras til barnevogn vi kostede penge på.

Men vil man have klapvogn, og ikke barnevogn, så skal man dælme godt nok sørege for at købe noget der dur, og ikke "bare" sådan en billig en til 1000 kr eller der under (med mindre det er brugt) og sørge for at indvistere i kørepose overlædder osv, og er man reeegtig snart sikrer man sig at man under sædebetrækket kan ligge en ekstra madras.

Men nu har vi så også et brug af vores køretøjer der gør at, det vil i hvertfald være spild af penge at købe selv en mærke barnevogn, de ville simbelthen ikke kunne holde til det, der ud over vil deres tynde slange dæk forhindre og i mange oplevelser både i skov på strand og i mark. Men nu har det jo så også mere med vores måde at bruge køretøjerne på, end det har med at gøre om det ene er bedere end det andet til normalt brug... der er det altså lige meget om man er til barne eller klapvogn, ok man vil sikkert få brug for en klapvogn når barnet bliver lidt stører, men de billige pareplyklapvogne til en 100 lap er altså opfundet, og funger ganske udemærket.

Godkendelse af svar
Fra : rasha01

Dato : 05-05-06 13:49

Tak for svaret ampere.