/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
sikkerhedslås
Fra : spejder_ben
Vist : 1897 gange
20 point
Dato : 04-05-06 00:00

Hej.
Har købt et datakabel (CA-41) til min Nokia 5140i. har hentet det software program fra nokia (PC Suite) og der i ligger også kabeldriveren. Man hver gang jeg blvier bedt om at tilslutte kablet går programmet bare i står og der kommer et timeglas. Har prøvet med flere Nokia`er og her sker det samme.
Der står samtidig at man skal sørge for telefonen ikke er sikkerhedslåst. Hvad pokker er det og hvor fjerne jeg dette?

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 20 point
Dato : 04-05-06 06:57

Sikkerhedskoden til en Nokia er som regel - 12345 -

Hvis det er et uoriginalt kabel du har købt skal du bruge en anden driver. Jeg har til min Nokia 6101 brugt PL 2303 USB serial Driver

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 04-05-06 14:25

Hej,

Jeg havde en masse problemer med PC Suiten så gav op til sidst og bruger nu Oxygen Phone Manager II og den infrarøde port på min bærbare.

Det funker til gengæld bare

Mvh. Lars

Godkendelse af svar
Fra : spejder_ben

Dato : 04-05-06 17:22

Tak for svaret Nordsted1.
Det var lige det der skulle til! Det har lige reddet noget af ugen hvor ellers alt andet er gået galt!!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-05-06 18:03

Jamen det svar fra dig, var da dejligt at få, godt der ikke skulle mere til at redde noget af ugen

Kommentar
Fra : umski

Dato : 20-09-07 20:21

hejsa? jeg har præcis samme problem som den øverste,
men jeg forstår ikke helt hvad i mener jeg skal gøre? HJÆÆÆÆLP MIG!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-09-07 21:12

umski... du skal finde ud af hvad dit kabel hedder, og så finde en driver på nettet der passer til

Kommentar
Fra : umski

Dato : 20-09-07 21:14

kan du hjælpe mig med det? (jeg har ingen forstand på computer, overhovedet!)
ved ikke engang hvad du mener.