/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
barskab
Fra : maskinsnedker
Vist : 2410 gange
100 point
Dato : 01-05-06 16:34

davs allesammen. jeg har fået et parti finér hjem i ass størrelser og & sorter. bl.a eg. bøg, ask, mahogni, og teak. jeg havde tænkt mig at lave nogle barskabe, men jeg er lidt blank på hvad der skal i skabene, af hylder,skuffer o.lign, ligesom jeg ikke er sikker på hvad størrelse de skal have. det er IKKE en hjemmebar jeg vil lave men skabe som et møbel af en slags.Så hvis i har nogle gode forslag, så kom endeligt med dem. PS intet forslag er for fjollet

Kommentar
Fra : eskild8720

Dato : 01-05-06 17:23

Hejsa maskinsnedker
Ang dine barskabe.Hmm tror der er flere som kunne tænke sig nogle garderobe - skabe med skydelåger og så med de forskellige finér typer ville de bare blive super.
I det link jeg har fundet kan man tegne/beregne størrelse og hvad indhold af skinner og skuffer.
http://www.nytskab.dk/
Ps. du ville jo have nogen forslag.
mvh eskild

Kommentar
Fra : maskinsnedker

Dato : 01-05-06 17:29

davs eskild. sagen er den at finéret er ikke i lbm, men på forhånd skåret i længder fra 500 til 800 mm, og syet i ca 500mm bredde, så det dur kun til små/ mellem størrelser møbler

Kommentar
Fra : eskild8720

Dato : 01-05-06 17:39

øv da maskinsnedker,kan heller ikke passe med indlæg af rustfritstål/eller spejle?.Ja 500-800 mm er jo ikke så stort,så må vi tænke mindre .
mvh eskild

Kommentar
Fra : maskinsnedker

Dato : 01-05-06 21:30

Jeg har været ude og sortere finéren, der er også kirsebær,fyr og ramin imellem, men stadig kun samme størrelser, noget af det er syet på en måde, som kun bruges til reoler, dvs der er højre og venstre nummererede stykker. og ALT er spejlskåret, selv kantlisterne.

Kommentar
Fra : eskild8720

Dato : 02-05-06 07:12

her på dette link er nogle meget flotte vitriner og meget andet.
http://www.club8.dk/Skænke-1814.aspx
mvh eskild

Accepteret svar
Fra : eskild8720

Modtaget 100 point
Dato : 02-05-06 07:14

hov glemte at nævne de flotte komoder der også er på den side
http://www.club8.dk/Skænke-1814.aspx
mvh eskild

Kommentar
Fra : maskinsnedker

Dato : 02-05-06 13:46

det var et godt prg ! nu mangler jeg bare at finde ud af hvad, & hvordan indretningen af barskabet skal være. har fået lavet en lille behovsanalyse, det lader til at barskabe er en mangel, pga at de er dyre at lave, med indmad osv. DET MÅ VI DA LAVE OM PÅ !

Godkendelse af svar
Fra : maskinsnedker

Dato : 04-05-06 15:17

Tak for svaret eskild8720. jeg har fundet ud af hvordan skabet skal se ud. Det bliver 8 kantet i mahogni og med indmad af teak

Kommentar
Fra : eskild8720

Dato : 04-05-06 18:07

maskinsnedker det lyder rigtigt flot,ærgeligt at du ikke kan sætte et billede ind her,når det er færdigt.Ville godt have set det færdigt.
mvh Eskild