/ Forside/ Karriere / Offentlige / Selvangivelse / Spørgsmål
10  Busken 360
Rubrik 53
Fra : mikkelbu
Vist : 1055 gange
50 point
Dato : 29-04-06 16:59

Hej alle

Jeg har et spørgsmål omkring rubrik 53 på selvangivelsen. Da jeg har arbejdet i udlandet et par måneder i sidste år er jeg kommet fra til at jeg kan få ca. 22.000 i fradrag pga. dobbelt husførelse. Jeg er dog lidt i tvivl om jeg skal indtaste 22.000 eller 17.000 i feltet, da jeg ikke kan gennemskue om jeg skal indtaste hele beløbet eller beløbet minus bundfradraget på 5.000. Så hvis en kunne hjælpe mig med dette ville det lette en hel del.

Mikkel

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 29-04-06 17:02

Hvis jeg var dig ville jeg tage det store beløb, og så forklare hvad du gør hvis de spørger dig-

Du kan højst komme til at rette det...

men det er sikker - 5000,- det er det med de tilsvarende for lønmodtagerudgifter

Kommentar
Fra : Pete.Sinner

Dato : 30-04-06 08:01

jeg kører en del om året og har derfor trukket ca 6000 fra fast hver år....bare så jeg får lidt hver måned..... og når året så er omme og kørsel regnskabet viser ca 20.000 trejker jeg så 20.000 fra for skat modregner selv de 6000 jeg har trukket fra......det har jeg fået oplyst på skattekontoret.

mvh peter

Accepteret svar
Fra : MissXX

Modtaget 50 point
Dato : 01-05-06 14:05

Hej

Du skal skrive de 17.000 kr! Man skal som skatteyder selv modregne bundfradraget på de 5.000 kr. Du skriver dem under øvrige lønmodtagerudgifter.

Det, som Pete.Sinner skriver om, er noget helt andet og du må ikke gøre som ham. Han er oppe i rubrikken for alm. befordring.

Med venlig hilsen Linda

Godkendelse af svar
Fra : mikkelbu

Dato : 01-05-06 14:15

Tak for svaret MissXX.
Nu skal jeg så blot ned i mit lokale skatte center for at ændre min indtastning.