/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Skrift
Fra : byp
Vist : 505 gange
50 point
Dato : 27-04-06 22:18

På min hjemmeside har jeg et fotoalbum hvor jeg har lavet nogle knapper, efter en geninstalition af PhotoShop kan jeg ikke få skriften til at se pæn ud mere forskellen kan ses her http://bennyp.dk/album.htm
nederst knappen Tyrkiet er ny, er der nogen der hved hvorfor, den er lavet lige som alle de andre.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-04-06 22:30

Flot hjemmeside og flotte billeder!

Det er mystisk med den skrifttype.

Kan det have noget at gøre med indstillinger et eller andet sted i Photoshop, som var ændret i det tidligere installerede program? Som så bare skal indstilles igen....

Hanne

Kommentar
Fra : byp

Dato : 27-04-06 23:05

Jeg går ud fra det har noget med instillingen at gøre men hvad?

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 28-04-06 06:30

På den nye knap har du brugt en "fed" skrift og de andre en roman eller normal.
En anden mulighed er at du har gemt knappen i et forkert format, da den ser takket ud.

Detter er mine 2 bud som bruger af pohotoshop.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 28-04-06 07:00

Er du sikker på, du har brugt samme skrifttype i "Tyrkiet" som i de andre knapper. Jeg synes ikke, de ser helt ens ud. Der er jo nogle skrifttyper, derikke er egnede til web, de bliver netop uldne som her.
Prøv eventuel at kopiere en anden knap og anbring den der, hvor Tyrkiet er nu. Ret derefter teksten i kanppen - så er du sikker på, det bliver den samme skrift.

Kommentar
Fra : Gunnernu

Dato : 28-04-06 08:49

Umiddelbart vil jeg tro det har noget med anti-aliasing af skriften.

Hvis du åbner de character-palette (windows->character) Nederst i højre hjørne, er der et symbol med a'er, det er her du kan sætte indstillingerne for anti-aliasing af din skrift. Sådan som din skrift ser ud nu, kunne det tyde på den er sat til "None" prøv med "sharp" i stedet.

En anden mulighed vil være at når du gemmer dit billede til nettet, så gemmer du billedet transperant, og derved går photoshop ind og ligger en omliggende farve, der gør at skriften "falder ind" med baggrunden, hvis den er sat til sort, vil din tekst komme til at virke ulden.

Mvh
- Søren

Kommentar
Fra : byp

Dato : 28-04-06 16:42

Der er ikke nogen af jeres ider der retter noget, knapperne er lavet på samme måde og med samme skrift, da alt er skrevet ned. Men knappen med Tyrkiet er lavet efter en genistalition.