/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
ud af skabet
Fra : elinrandrup
Vist : 724 gange
55 point
Dato : 27-04-06 04:09

Hej

Jeg havde accepteret et svar, men ved en samtale med en, som skrev til mig.... Hun synes jeg skulle have ladet spørgsmålet stå åbent noget længere, da der er mange kloge mennesker herinde.. Så her er det en gang mere..

Jeg er lidt i et dilemma..
Jeg har altid været biseksuel, men har ikke turdet melde det ud til familie, venner og bekendte..
Det er kun de piger jeg har været sammen med samt min eksmand, nogle få veninder
og nogle få familiemedlemmer, som ved det.

Er alene nu på 2 år nøjagtigt 1½ år.
Jeg er faktisk 34 år nu og har også børn, men men :

Vil gerne ud af skabet, men hvordan gør jeg?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 27-04-06 08:25

Hvis du virkelig ønsker at komme ud af skabet, så er der jo ikke andet at gøre end at tage tyren ved hornene.
Nu kender jeg jo ikke din families holdning til det, men det er meget forskelligt hvordan folk de reagerer. Så du må eventuelt regne med at dine familiemedlemmer vil tage afstand fra dig. Men som regel bliver de gode igen. Du skal bare give dem tid til at vænne sig til tanken.
Jeg vil foreslå at du fortæller dem det i dit hjem, da jeg går ud fra at du føler dig tryg der. Så er der også mulighed for at de kan gå hvis det bliver for meget for dem.
Det er også en god ide at give dem lov til at stille spørgsmål, på den måde kan de måske sætte sig i dit sted.
Men giv dem tid til at "sluge pillen" hvis det er det de har brug for, kan selvfølgelig også være at de tager det helt cool.
Håber alt går vel.

Accepteret svar
Fra : vaxen

Modtaget 55 point
Dato : 27-04-06 09:43

Hmm... Nogengange hænder det, at de ikke bliver så overraskede. De nærmeste har såmænd nok en fornemmelse i forvejen

Jeg har det lidt sådan, at hvis man ønsker at noget ikke skal opfattes som "a big deal" så skal det heller ikke udlægges som sådan. Altså noget med, når du finder en kæreste, der måske er af dit eget køn, så lad det falde naturligt. Principielt er det jo kun akuelt at vide, når du har en kæreste, som de skal forholde sig til. Ud over det, er din sexualitet alle andre uvedkommende, og i bund og grund uinteressant for andre end dig selv.

Lad være med at lave den store afsløring, det dramatiserer bare situationen. Få det ned på jorden, selvom det sandsynligvis er noget, der fylder en del i din bevidsthed.

Vaxen

Godkendelse af svar
Fra : elinrandrup

Dato : 27-04-06 10:12

Tak for svaret vaxen.