/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
MS Messenger og cisco 677 med stemme/vid~
Fra : michaelthomsen
Vist : 341 gange
20 point
Dato : 04-12-02 21:46

Kan nogen fortælle mig om cisco 677 understøtter stemme/videosamtaler gennem ms messenger?
I så fald, kan jeg få et opsæt til den (en god anvisning på hw 2 do) Jeg kan godt finde ind med telnet og komme i kontakt med routeren, men jeg har set nogle indlæg som beskriver et blåt kabel til konfiguration af 677?!?
Hvis jeg kunne få en step by step anvisning fra ground zero (factory reset)
Der er tale om et CyberCity adsl ab.

Håber nogen kan hjælpe

Mvh MT

Accepteret svar
Fra : rkl

Modtaget 20 point
Dato : 05-12-02 02:56

Jeg tror at det er port 6891 der skal åbnes for, men prøv at kigge her, hvis du ikke har været der tidligere :http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl_udstyr/cisco_677/

Slå nat fra i din router, hvis cybercity´s forslag ikke hjælper dig. Så skulle det funke :) Men så brug lige en firewall....

Mvh Rasmus

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-12-02 16:11

"michaelthomsen" <michaelthomsen.news@kandu.dk> wrote in message
news:dFtH9.58618$HU.3941313@news010.worldonline.dk...
> Kan nogen fortælle mig om cisco 677 understøtter stemme/videosamtaler
> gennem ms messenger?
> I så fald, kan jeg få et opsæt til den (en god anvisning på hw 2 do) Jeg
> kan godt finde ind med telnet og komme i kontakt med routeren, men jeg
> har set nogle indlæg som beskriver et blåt kabel til konfiguration af
> 677?!?
> Hvis jeg kunne få en step by step anvisning fra ground zero (factory
> reset)
> Der er tale om et CyberCity adsl ab.
>
> Håber nogen kan hjælpe
>
> Mvh MT
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Har selv cc og cisco 677, men har opgivet at få stemme/video til at virke
ordenligt i msn messenger...

bruger i stedet http://www.eyeballchat.com/ (virker med både msn og yahoo).

Det blå kabel får du ved henvendelse til cc-support

-Niels

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-12-02 14:17

Niels T wrote:
> bruger i stedet http://www.eyeballchat.com/ (virker med både msn og
> yahoo).

Hej Niels.

Har du prøvet Eyeballchat til en anden CC-ADSL-bruger?
Eller i hvert fald en anden bruger der sidder bag en NAT-router?
--
Uni Bull
København K
Støjdæmpning af *min* computer http://uni.bull.homepage.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-12-02 11:24

"Uni Bull" <sorry@nojoy.here> wrote in message
news:asssbr$7e9$1@news.cybercity.dk...
> Niels T wrote:
> > bruger i stedet http://www.eyeballchat.com/ (virker med både msn og
> > yahoo).
>
> Hej Niels.
>
> Har du prøvet Eyeballchat til en anden CC-ADSL-bruger?
> Eller i hvert fald en anden bruger der sidder bag en NAT-router?
> --
> Uni Bull
> København K
> Støjdæmpning af *min* computer http://uni.bull.homepage.dk
>

Kender ik andre CC brugere, men har bruger det ofte med Stofa-net brugere.

Mvh Niels
PS: Er ikke helt klar over, hvordan hjemme-netværk med én delt Stofa linje
er konfigureret

Godkendelse af svar
Fra : michaelthomsen

Dato : 08-12-02 12:01

Tak for svaret rkl.
Har ikke haft til til at prøve den port du anviser. Men tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-12-02 12:26

Niels T wrote:
> Kender ik andre CC brugere, men har bruger det ofte med Stofa-net
> brugere.

Hmm... Det lyder jo næsten som om Eyeballchat er "løsningen".....

> PS: Er ikke helt klar over, hvordan hjemme-netværk med én delt Stofa
> linje er konfigureret

Er der andre der er klar over det?
Er Stofa-brugere bag NAT?
--
Uni Bull
København K
Støjdæmpning af *min* computer http://uni.bull.homepage.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-12-02 14:45

On Thu, 5 Dec 2002 16:10:40 +0100, "Niels T"
<xxxfjernxxxNIELS_T79@HOTMAIL.COM> wrote:

>
>bruger i stedet http://www.eyeballchat.com/ (virker med både msn og yahoo).
>
>Det blå kabel får du ved henvendelse til cc-support
>
>-Niels
>
Jeg har lige prøvet Eyeball Chat. Lyden er dårlig, og jeg kan kun
sende et still-billede.
Lyden med MS Messenger var god nok, men også her sender jeg kun et
still-billede. Hvad gør man?
Kan man bruge Netmeeting uden at gå igennem MS Messenger? Hvordan gør
man det?
--
Med venlig hilsen
Michael Ravn

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-12-02 18:17

<snip>

> Jeg har lige prøvet Eyeball Chat. Lyden er dårlig, og jeg kan kun
> sende et still-billede.

Prøv at tjekke settings i det video preview window - "pause video" er vel ik
slået til?
tjek evt.
http://www.eyeballchat.com/help/ts.php?sol=33,34,38,50&problem=Video&pid=804
#SOLS
Kvaliteten kan indstilles under "personal quality profile"

<snip>

> Kan man bruge Netmeeting uden at gå igennem MS Messenger? Hvordan gør
> man det?
******
Netmeeting uden at bruge messenger gøres i W2K vha.:
start->accessories->communications->netmeeting
(nogenlunde samme fremgangsmåde i W98 etc.)

-Mvh
Niels T

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-12-02 00:03

>> PS: Er ikke helt klar over, hvordan hjemme-netværk med én delt Stofa
>> linje er konfigureret
>
>Er der andre der er klar over det?
[...]

Enten ved at de bataler sig fra det, eller også har de to netkort og
bruger internetdeling...

>Er Stofa-brugere bag NAT?
[...]

Nej.

/Henrik