/ Forside/ Karriere / Job / Ansættelse / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 380
Lærling ingen interesse?
Fra : erling_l
Vist : 892 gange
100 point
Dato : 21-04-06 00:40

Jeg er faktisk lidt forundret. Skal bruge en ny elektronikfagteknikerlærling (synes egentlig det gamle "elektronikmekaniker" var mere beskrivende, men det....). Har haft opslag oppe på teknisk skole Kolding, Vejle og Esbjerg. Resultat: Ikke en eneste henvendelse. Det fatter jeg ikke - er de tekniske uddannelser blevet helt uinteressante??

Hm... - men skal stadigvæk bruge en ny lærling. Du har nok overstået basisperioden og er klar til "det virkelige liv". Men den usikkerhed, der altid er på lang sigt, ser det pt. ud som om, vi sagtens kan bruge vedkommende efter end læretid - formentlig som servicemontør rundt omkring i verden (mest Europa). Intereserede??

Lærested: Kolding
Type virksomhed: Fremstilling af udstyr og generatorer (power)
Størrelse: Ca. 36 mand

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 21-04-06 08:07

Ud over ovennævnte opslag var dette måske løsningen http://www.jobindex.dk/job/oevrige/elev/
Held med det

Kommentar
Fra : fk2001

Dato : 21-04-06 11:49

En skam at det ikke var for 15 år siden du efterlyste en lærling. Min drøm var at komme lære som elektronik/radiomekaniker. Det var i 1990. Jeg søgte i det meste af Jylland - skriftlige ansøgninger, personlige henvendelser og gennem et mindre netværk - uden resultat. Jeg fik aldrig den læreplads.

Accepteret svar
Fra : dortehou

Modtaget 100 point
Dato : 21-04-06 12:44

Du skal henvende dig til en relevant faglærer og give ham kopi af opslaget. Han fremlægger det med garanti i klassen, og det burde give bonus.

Jeg ved af egen erfaring, at tavleopslag ofte går i glemmebogen. Interesserede elever tænker " det opslag har alle de andre også set og dermed ansøgt, så jeg får nok ikke jobbet."

En faglærer derimod ved som oftest hvilke elever der mangler en lærerplads, og henvender sig sikkert direkte til dem.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 21-04-06 23:53

Dorte - det har jeg faktisk gjort i går - til 4 skoler - så nu må vi se

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 27-10-06 01:00

Fandt faktisk en hjemmeside for lærlinge, og har nu fået - rigtigt fint

Indgangsvinklen var en faglærer, så det vå vist være nærmeste svar

Godkendelse af svar
Fra : erling_l

Dato : 27-10-06 01:00

Tak for svaret dortehou.

Kommentar
Fra : dortehou

Dato : 28-10-06 08:05

Selv tak. God weekend og tak for points.