/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Kan jeg male et Vinylgulv..?
Fra : PeterHK
Vist : 11721 gange
100 point
Dato : 15-04-06 13:26

Jeg har et badeværelse i min lejlighed fra 70'erne. Der ligger et ret grimt vinylgulv, som jeg egentlig gerne vil have skiftet. Jeg hørte så fra en go ven, at man bare kunne male gulvet, uden problemer. Kan det virkelig passe, og hvordan gøres det..??

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 15-04-06 13:38

Det er billigere og lettered at skifte et.
Skal det males kræver det at det er limet på og ligger helt fast, det gør det garanteret ikke, så skal det matslibes, grundes med speciel hæftegrunder, derefter males med maling beregnet til vådrum og som samtidig er slidstærk, alligevel er jeg ikke sikker på at det holder.
Læg ny vinyl

Kommentar
Fra : PeterHK

Dato : 15-04-06 13:41

Jo, gulvet er svejset på, som det jo i øvrigt skal være i et vådrum..!! Jeg kontaktede et gulvfirma der mente det ville koste ca. 6000 + moms, at svejse et nyt ovenpå det gamle gulv..!!! Derfor ville det måske være en del billigere at male det... Hvis det kan betale sig...!!

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 15-04-06 13:56

OK- sidder og tænker på om du kunne bruge Hempels bådemaling, den er utrolig stærk, den kan du få i alle maritime butikker og alt efter størrelsen på rummet snakker vi omkring 6oo,-

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 15-04-06 17:41

Det er en dårlig ide at male det.
Det er svært at få noget maling til at hæfte ordentligt.
Kender du ikke en gulvmand der kan lægge det?
En homogen vinyl koster ca 700 kr pr m2 med undergulv, det er givet godt ud.

Jes

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 15-04-06 18:33

pabloj>>hvor finder du de vanvitige priser , det kan da fås til under det halve inc montering

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 15-04-06 18:39

Bredker, det må være i jylland.

Jes

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-04-06 10:25

Iet badeværelse kan man ikke bare bruge en hvilken som helst vinyl, og den skal svejses sammen og op ad væggen.

Man kan godt male vinyl som sidder fast og aldrig bevæges. Men jeg tror ikke på at det holder hvis du maler på et gulv, som man går på.

da du har det vandtætte underlag kunne du jo prøve at lække et nyt stykke pænt materiale af en eller anden slags ovenpå.

Det kunne jo være noget som vand kunne fordampe igennem. og som kan vakes.

hvis forholdene er så der normalt ikke ville komme vand ind under kan du også lægge et løst stykke vinyl ovenpå. Men med vand imellem de to lag bliverdeten ulækker afære.