/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Pinge min computer der er bag en router!
Fra : ostemanden
Vist : 361 gange
100 point
Dato : 02-12-02 22:50

Hejsa! Jeg har lige opdaget at man ikke kan pinge min computer ude fra... dvs. ude fra netværket... Den får timeout! hvorfor?? Alle porte er routed til mig (i hvert fald alle standard-porte, såsom ftp, http, finger, nntp, smtp osv.)... Hvorfor får den så timeout??? En der ved noget som jeg ik ved?? fx hvilken port der bliver brugt til at pinge andre folk med???

MVH Ostemanden

ps. Jeg kan sagtens pinge andre folk....

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 02-12-02 23:31

Hej Ostemand,

har du evt. en firewall?

umiddelbart ku' det godt tyde på at det er sådan en der blokere... hvis det er det ska' du slå den fra før folk ka' pinge dig...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-12-02 23:39

"ostemanden" <ostemanden.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:ppQG9.54769$HU.3657652@news010.worldonline.dk...
> fx hvilken port der bliver brugt til at pinge
> andre folk med???

Man bruger normalt ICMP. Kig efter ICMP forward eller noget i den
retning.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-12-02 00:06

"ostemanden" <ostemanden.news@kandu.dk> wrote:

>En der ved
>noget som jeg ik ved?? fx hvilken port der bliver brugt til at pinge
>andre folk med???

Porte er noget, man bruger paa TCP- og UDP-protokollerne.

Ping bruger ICMP-protokollen, som ikke har porte. Det er ikke
sikkert, at din router kan forwarde ICMP.

--
Allan Olesen, Lunderskov.
Danske musikere tjener penge ved ulovlig softwarekopiering.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-12-02 00:10

"ostemanden" <ostemanden.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:ppQG9.54769$HU.3657652@news010.worldonline.dk...
> finger, nntp, smtp osv.)... Hvorfor får den så timeout??? En der ved
> noget som jeg ik ved?? fx hvilken port der bliver brugt til at pinge
> andre folk med???

Hvis du fortalte hvilken router du bruger, så havde man måske mere held til
at hjælpe dig.

I min Zywall 1 er der et felt på siden for SUA/NAT der angiver om routeren
skal svare på ping på WAN porten. Der findes måske noget tilsvarende på din
router.

/Per

Kommentar
Fra : Klatmaler

Dato : 03-12-02 07:03

Har selv det problem!

Tror nu mest det er routeren der gør det!
Kan du ikke bare pinge den?

/Michael

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-12-02 08:03

> Hejsa! Jeg har lige opdaget at man ikke kan pinge min computer ude
> fra... dvs. ude fra netværket... Den får timeout! hvorfor?? Alle porte
> er routed til mig (i hvert fald alle standard-porte, såsom ftp, http,
> finger, nntp, smtp osv.)... Hvorfor får den så timeout??? En der ved
> noget som jeg ik ved?? fx hvilken port der bliver brugt til at pinge
> andre folk med???

Hvis du NAT'er i din router og har en privat IP adresse på din computer kan
du ikke pinge den fra internettet. Om du kan pinge wan interfacet i din
router er en anden snak.

/Kvistgaard

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 100 point
Dato : 03-12-02 22:50

"ostemanden" <ostemanden.news@kandu.dk> wrote in message
news:ppQG9.54769$HU.3657652@news010.worldonline.dk...
> Hejsa! Jeg har lige opdaget at man ikke kan pinge min computer ude
> fra... dvs. ude fra netværket... Den får timeout! hvorfor?? Alle porte
> er routed til mig (i hvert fald alle standard-porte, såsom ftp, http,
> finger, nntp, smtp osv.)... Hvorfor får den så timeout??? En der ved
> noget som jeg ik ved?? fx hvilken port der bliver brugt til at pinge
> andre folk med???

Nu kunne det jo være smart at fortælle hvilken router der er tale om, som de
andre siger...

Men på min Linksys heder det "Block Wan Request" hvor man så skal disable
funktionen.. Funktionen findes under Filters

Godkendelse af svar
Fra : ostemanden

Dato : 04-12-02 07:23

Tak for svaret Bjarke Hansen. Jeg har selv en Linksys Router, og det virkede! WEEE!