/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Mit billede fryser.
Fra : cccf
Vist : 648 gange
100 point
Dato : 09-04-06 12:39

Lige pludselig "fryser" det hele når jeg går i justering-lystyrke og kontrast.
Jeg har indstalleret Photoshop7 igen uden at det hjælper.??
Jeg kan godt arbejde alle andre steder.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 09-04-06 12:41

Når fejlen sker bliver min cursor til en pipette.

Kommentar
Fra : blunderbuss

Dato : 09-04-06 12:58

det kan værer en fejl i windows , hvis du bruger XP så prøv at gå tilbage til den dato hvor det virkede,

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 09-04-06 13:00

OK
det prøver jeg

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-04-06 13:11

Cursoren bliver altid til en pipette når du går ind i adjust lightning and contrast, og så kommer "vinduet" hvor du med to pile kan "skyde frem og tilbage" for at justere.
Hvad med de andre funktioner hvor cursoren bliver til en pipette...har du også problemet der?

Lige hvad fejlen er, tør jeg ikke sige, undtagen hvis det er i selve programmet du har installeret.

mvh dova

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 09-04-06 13:28

det er kommet pludselig jeg har haft programmet i lange tider.
Der er ikke nogen problemer hvis jeg går ned og henter pipetten den kan jeg godt arbejde med.
Så det er mystisk .

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 09-04-06 14:30

Er det fordi du evt. mangler hukommelse til din photoshop.
Hvis der ike er afsat ram nok, kan store billeder der fylder give problemer i photoshop.
Et farvefoto kan jo nemt fylde 50 Mb og det kræver derfor yderligere ram, når du foretager justeringer, da den gamle indstilling skal gemmes.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-04-06 15:09

KUNNE det tænkes at du burde køre en fuld oprydning (chckdisk) og rette fejl osv mon ???

Hvis det ikke er tilfældet er min løsning her at jeg afinstallerer programmer der driller og geninstallerer - så plejer det at køre igen

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 09-04-06 15:47

Jeg har masser af power.
Jeg har genindstalleret programmet
Jeg har også systemgendannet.

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 10-04-06 09:20

Kort og godt det er hukommelse problemer du har med din computer. Photoshop kræver en hel del af din computer for og kan køre optimalt.
Det du kan gøre er og dele din harddisk op i et C: og et D: drew og så indstallere photoshop på dit D: drew.

Det vil løse dit problem 100 %

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-04-06 09:38

arnely - det burde ikke være nødvendigt hvis maskinen er rimelig ny - medmindre der dukker en fejlmelding op om manglende plads for eks.
(sidefiler har det med at forøge sig selv jo)

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 10-04-06 09:50

miritdk Jeg sidder her med en maskine der er 3. uger gammel, som jeg har været nød til og dele hardisken op, for og få Photoshop til og køre uden problemer.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 10-04-06 09:52

Armely:
det har jeg også prøvet. (lagt Photoshop på D drev)
Jeg har også scannet for virus.
NB: og endnu endgang det har ikke noget med kræfter at gøre, jeg har arbejdet med Photoshop i flere år uden dette problem.
(1gb ram- 2X 250gb lager- 3,3 processer)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-04-06 10:16

hmm af og til fatter man da heller ikke en disse - da jeg brugte photoshop var det på en rimelig lille maskine og det kørte bare uden problemer.

Visse tunge grafikprogrammer har det med af og til at konflikte - kan det være årsagen ???????

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 10-04-06 11:17

Jamen så er mit næste råd at afinstallere Photoshop - og installere det igen

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 10-04-06 11:23

Jeg kan lige tilføje at jeg fik en meddelelse fra Photoshop da jeg installerede det på min nye maskine. Meddelelsen var "at programmet ikke kunde køre optimalt, da jeg havde installeret det på samme drew, som mit styrer system (XP - home edition)".
Da jeg selv oplevede forskellige mystiske ting, når jeg arbejde med Photoshop, valgte jeg og flytte det over på mit D: drew, og nu køre det uden problemos.

Jeg slettede naturligvis først Photoshop på mit C: drew

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 10-04-06 12:07

hej arnely
den besked fik jeg også da jeg indstallerede igen, og derfør prøvede jeg også at indstallere den på mit D drev. Men det hjalp ikke.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-04-06 14:53

Citat
miritdk Jeg sidder her med en maskine der er 3. uger gammel, som jeg har været nød til og dele hardisken op, for og få Photoshop til og køre uden problemer

Pjat.

Min computer er gammel og kører XP Pro og kører det hele på Drev C.

samlet kapacitet på harddisken 18,6 GB hvoraf de 9,63 er ledig

Og jeg har aldrig nogensinde haft problemer med at Photoshop eller nogen af de andre fotobehandlingsprogrammer jeg har installeret, mangler plads eller ikke kører optimalt.

Jeg tror ikke det er problemet hos cccf, jeg tror der er en fejl i selve Photoshop programmet.

mvh dova

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-04-06 14:58

tjah dova - nogen steder driller det - andre ikke - tror stadig på at hvis det ikke er en fejl - så konfliker photoshop måske med andre grafikprogrammer eller lign

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 10-04-06 15:01

cccf... har du forsøgt at gå i denne computer- vælg drev og højreklik - egenskaber - diskoprydning - derpå funktioner og vælg ret fejl i filsystemet automatisk ???
Har du disk defragmenteret fornylig ???

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 10-04-06 16:40

Jeg prøver lige at indstallere den på en anden PC.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 10-04-06 16:54

Ja her fungerer den fint.
Altså fejlen ligger på den anden PC.
Men hvor ?????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-04-06 18:28

godt hvis man vidste det

Godkendelse af svar
Fra : cccf

Dato : 05-08-06 10:52

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-08-06 12:00

men hjalp det - eller fandt du en anden udvej ???