/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hvalpetræning i Kbh, HVOR?
Fra : wanjai
Vist : 5199 gange
50 point
Dato : 09-04-06 12:21

I blir simpelthen nød til at hjælpe mig [cry]. Det haster nu...

Nu har jeg været inde på diverse hundesider, træningssider, kennelsider, aguility og rend mig i r**** .

Kan det virkelig være rigtigt at man ikke kan STARTE til hvalpemotivation i sommermånederne???
Får min hvalp den 20/04-06 (snart) Og vil gerne starte hurtigst muligt. Men det virker som om det ikke kan lade sig gøre
Træningen er ikke det vigtigste, det er socialisering af hunden der vægter mest.

Pris: underordnet
Sted: underordnet, dog i Storkøbenhavn
Start: Uge 17 og frem

For en god orden skyld, kan jeg nævne hvad mine første prioteter var:
dansk-kennel-klub: melder alt optaget, prøv igen i SEPTEMBER (der er han for gammel)
amagerland: holder sommerferie til august
futtes hundeskole: ikke flere pladser for små racer

HJÆLP MIG

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 09-04-06 12:46

Har du prøvet i Bernstorffparken, der er folk glade for at komme

Bernstoffparken kan stærkt anbefales til hundeejere, det er er et sandt paradis for hunde, og det bedste man kan gøre for sin hund, er jo at give den tid med andre hunde.

Jeg ved ikke så meget mere end det, for jeg bor ikke i Kbh. ved det bare fra en jeg kender.
Men der er en mulighed ved snak med hundefolket der.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-04-06 12:49

Jeg kan ikke hjælpe dig med et sted, hvor du kan gå til hvalpetræning med din hund, mer her er nogle øvelser du selv kan lave med din kommende hund

http://www.problemhunden.dk/Tr%C3%A6ning/tr%C3%A6ning.htm

Har du ikke mulighed for at tage din hund med et sted, hvor andre også lufter sine hunde, så den kan lære at omgås andre hunde.

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 09-04-06 12:58

DCH kreds 1
http://www.dch-danmark.dk/
prøv at se på de tilbud de har.
MVH Bevi54

Kommentar
Fra : wanjai

Dato : 09-04-06 13:22

bevi54: tak, jeg må jo prøve at tage derhen når den lille kommer hjem og er faldet til ro Men tak for tippet. Har også været inde på dch under københavn, de melder også alt optaget Men godt forsøg

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 09-04-06 13:30

Ja, du HAR vel prøvet også DKK- Ølstykke? Selv om det er lidt ude på landet, så er det den bedste træning, jeg har oplevet...

Hvis det er en DKK-stambogsført hund du har, så er der måske også mulighed for træning i specialklubben. Hvad er det for en race?

Kommentar
Fra : wanjai

Dato : 09-04-06 13:35

ans: tak, men kan som sagt godt selv træne. Har klikker-trænet min kat. Så det er sådan set ikke det der er problemet. Og jo, bor ved siden af amager-strand og der kommer masser af hunde, men ville gerne gøre det "ordentligt" og under ordnede forhold så hunden ikke bliver skræmt. (det er en lille hunderace)

Kommentar
Fra : wanjai

Dato : 09-04-06 13:37

Birgitta: jeg prøver lige at gå ind og kigge igen. Det er en Dværgpinscher og ja han har stambog i DKK og jeg er også selv medlem af DKK...

Kommentar
Fra : wanjai

Dato : 09-04-06 13:47

Birgitta: har været inde på specielklubben for schnauzer og pinscher og jeg kan intet finde om træning. Men jeg må nok bevæge mig længere ud af kbh, så jeg prøver at ringe til ølstykke i morgen og forhører mig Men tak for dine gode svar

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 09-04-06 14:00

Du har bladet "Hunden". Og der står nummeret på lederen for træningen i Ølstykke, -Erling.
Du må være indstillet på at forsøge at få fat i ham flere gange, da han er en ret travl herre.

Til gengæld må jeg sige, at jeg endnu levende husker mit møde med "hvalpemotivationen" i Ølstykke. Det var mere end skægt. Der var INGEN hårde kommandoer, men lyse stemmer og masser af godter. Og rigtig sjove lege og øvelser. "Kæft, trit og retning" lærer du IKKE der.

Men Silke og jeg er nu nået til DKK klasse 3, som vi har bestået med førstepræmie to gange. Silke er lige blevet 4 år. Så hvis man er til prøver, så kan man nå langt i Ølstykke.
Men de allerfleste går der ikke med henblik på prøver.

Har du nogen planer i den retning? Har du haft hund før??

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 09-04-06 14:07

Hej Wanjai
Jeg bliver nysgerrig har du anskaffet dig en lille dværgpinscher?
så snak lige med mig på bevi(A)bevidata.dk måske jeg kan give dig et par tips,
jeg er opdrætter af racen.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : bfksorte

Dato : 09-04-06 14:16

Kæledyrskompagniet (www.kaeledyrskompagniet.dk) har et kursus, der starter 23.4.06 og går over seks søndage og koster kr. 600,- og der er hold for hvalpe. Jeg har selv i flere omgange gået med min hund til træning der og har været tilfreds. Det er små hold med flere instruktører. Derudover har de skovture ca. hv. 3. uge for alle hunde. Undervisningen er i Ballerup.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 09-04-06 14:53

---Der er jo osse denneher mulighed, hvis det er det sociale, du især vægter. LSH hundeklub. Det er en klub for hundeejere, som mødes en gang om ugen -med hunde- og så laver de forskellige ting sammen. Som medlem af klubben kan man også deltage i træning, agility, foredrag, sporsøg, vandreture osv..

http://www.lsh-hundeklub.dk/

Selv om "Ledøje-Smørum" LYDER som om det er langt ude på landet, så ER det ikke så langt væk. Det er nabokommunen til Ballerup..

Hvis din hvalp er 8 uger, når du får ham hjem, så skal du jo nok ikke begynde med egentlig træning lige med det samme...

Kommentar
Fra : eisner

Dato : 09-04-06 16:23

Prøv: http://www.hundeklub.dk/ Hundeklubben i Albertslund
eller http://veh.dk/ Vestegnens hundskole (også Albertslund)

Kommentar
Fra : wanjai

Dato : 09-04-06 22:24

Birgitta:

Jeg har ikke haft hund før.
Jeg har tænkt mig at fortsætte træningen efter hvalpemotivation (hvis det går godt og selvfølgelig gør det det.

Ved ikke hvilken træning det skal være endnu, men lydighedstræning kan man jo altid bruge. Og lur mig om jeg ikke blir bidt af agility, så er spørgsmålet jo så hvilken klub der bedst?

Kommentar
Fra : wanjai

Dato : 09-04-06 22:35

Birgitta:

Det er heller ikke fordi han skal "skam trænes" hurtigst muligt. Ved bare at den vigtigste prægning er mellem 8 og 12 uger. Og da det er en lille race vil jeg gerne ha ham til at acceptere andre hunde og større racer, så det ikke bliver en af disse heltids-gøende-skødehunde

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 50 point
Dato : 10-04-06 14:55

Hejsa!!!
Nu skal du høre!
jeg var lige på indløb og så en ny seddel om Lydighedstræning på opslagstavlen i Netto.
Og jeg tror, at det er liiiige det, du har brug for!!!
Der er nemlig også "legestue" for hvalpe fra 8uger til ca 4 mdr !!!! Jeg tænkte med det samme på dig og din lille baby, og hev en lap med hjem.
Og der står en hjemmeside på:

http://www.dyreinstitut.dk/hvalpelegestue.html

Skynd dig lidt at kikke på det. Hvis det er godt, så bliver det også hurtigt overtegnet!

Godkendelse af svar
Fra : wanjai

Dato : 10-04-06 22:05

Tak for svaret Birgitta. Du er simpelthen dagens mand i skysovs Mange mange mange mange tusinde tak Det var lige hvad jeg havde brug for. Det passer bare helt perfekt, du er en skat

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 10-04-06 22:12

Tillykke med den kommende træning og held og lykke med din nyanskaffelse af din lille hund.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-04-06 17:04

Hejsa wanjai.
Tak for accepten af mit svar.
Ja, jeg synes osse selv, at den side ser enormt spændende ud, så jeg har fluks skrevet til dem for at høre, om der er et hold, der passer til mig og Silke. Det er egentlig ikke strengt nødvendigt, for hun kan det, hun skal kunne, men det er jo meget hyggeligt at træne på et hold...

Har du talt med dem? Er det i Værløse I skal gå?

Ej, du må være helt SYG for at få din baby hjem...

Kommentar
Fra : wanjai

Dato : 12-05-06 21:34

Hej Birgitta

Så har jeg fået den lille baby hjem Og han er en rigtig lille krudt-ugle, så vi skal først starte i næste uge, da han var meget umoden. Men vi skal starte på Fredag til hvalpetræning i Gentofte, så det glæder vi os til Og endnu engang, tusinde tak for tippet

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 13-05-06 13:52

Nøj! DET bliver spændende!

Desværre havde de ikke nogen hold for Silke og mig. Vi træner DKK klasse 3, og der er åbenbart ikke så mange, der fortsætter med at gå op til prøver ud over de første par år. Silke er 4 år nu.

Men hvis det er godt, så kan det jo være, at I når rigtig langt!
Held og lykke med det.