/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Problemer med ABS bremser
Fra : close4
Vist : 1318 gange
20 point
Dato : 09-04-06 11:07

Hej jeg har et problem med mine ABS bremser. Jeg havde bilen hos min mekaniker for at skifte drivaksel og det gik fint indtil jeg kom ud at køre så begyndte min ABS lampe at lyse og har lyst lige siden. Jeg har også efterfølgende fået skiftet bremseskiver og klodser foran. Hvad kan problemet være?
På forhånd tak
Bilen er en PEUGEOT 306 1.9D - 1994

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-04-06 11:24

Du skal lige ind til mekanikeren og have nulstillet ABS føleren.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-04-06 11:26

Hvis det er mekanikeren der har skiftet bremseklodser og skiver burde han have nulstillet og bør gøre det gratis hvis det er glemt.
Har du selv været i gang skal du nok regne med at skulle betale for det.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-04-06 19:19

Du skal skifte mekaniker.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 09-04-06 19:55

Det kan være at din mekaniker har ødelagt føleren til ABSen. Eller at en føler er defekt af en annen grund. Du kan se om han har sat ledningen tilbake på føleren der han har skiftet drivaksel.Nulstilling af ABS føler har jeg aldrig hørt om.Du kan også måle med et ohm meter hvilken føler der er defekt.
alimak

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-04-06 20:36

Hvis du ikke har hørt om det alimak er det fordi du ikke kender alle modeller.
Hvis man roder tilstrækkeligt med det på nogle modeller kan du risikere at du ikke kan nøjes med at slå tændingen fra og til for at få ABS lampen til at slukke, hvilket får mig til at tænke på gør det selv arbejde for mekanikeren burde opdage det på prøvetur eller ved bremsetesteren.