/ Forside/ Karriere / Erhverv / Markedsføring / Spørgsmål
10  arne.jako.. 250
Er det ok?
Fra : vaxen
Vist : 824 gange
100 point
Dato : 02-04-06 19:12

Jeg fandt i sidste uge en PC på Dells hjemmeside, som var på tilbud.
Den var sat 800 kr ned fra prisen, og de havde på det tidspunkt en kampagne, hvor de opgraderede computeren gratis.
Der stod, at der kun var få dage tilbage af dette tilbud, og jeg skynder mig at slå til.

I dag ser jeg så, at den samme computer - nu med opgraderingen som standard er sat yderligere 875 kr. ned.

Må de det? Jeg vil jo nødig være smålig - ærger mig selvfølgelig over, at jeg var to dage for tidligt ude, men jeg tænker på, om det ikke er et skrapt markedsføringstrick ligefrem at sætte nedtællingsur på deres tilbud - og så sætte varen yderligere ned i pris, når nedtællingen er overstået.

Eksemplet på nedtællingen kan ses her i de næste to dage: http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/dimen_5150?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs

Tilbuddene om gratis opgradering stod listet på samme måde, som McAfee er listet op. Disse er nu standard i beskrivelsen af PC'eren..

Hvad siger I? Er jeg bare en nærigrøv, der føler sig forsmået?

Vaxen

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 02-04-06 19:50

du har jo 14 dages returret, så annuler ordren og bestil igen

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 02-04-06 19:52

Dell er dybt umoralske, ikke blot i det hensende, men også i mange andre. Eks, trykker du på en pcer du vil have, og går til indkøbskurv, så er prisen højere, fordi de har lagt en forsikring oven i, uden at man skulle vælge/fravælge den.

Det du beskriver, og det jeg beskriver er ulovligt, men du ved. Det er nytteløst at anmelde, de kan se på det om 3´-5 år hvis du er heldig.

Det kunne faktisk være sjot at sende de 2 eksempler til Kontant programmet ved DR1, så skal det nok blive rettet lidt hurtigere.

Kommentar
Fra : Zwekja

Dato : 02-04-06 19:55

1. ifølge købe loven må de ændre prisen så tosset de vil ...
2. du har 14 dages returrt
3. Vis du klager nok vil de gerne udbetale dig diferencen ...

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 02-04-06 19:58

Zweka, har du eventuelt et link til den lov? jeg har googlet lidt rundt, men har ikke fundet noget...

God ide med Kontant, Troldenes...! Jeg bemærkede i øvrigt også, at prisen forandrede sig, og lavede aftalen over telefonen i stedet... De undrede sig i øvrigt dybt over, at jeg ikke ville have deres garantiordning...

Vaxen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-04-06 20:44

Ved netkøb har du 14 dages returret, ikke hvis den er købt i en butik.

Men måske kan du, som foreslået få dem til at betale differencen, det kender jeg en der lige fik på en bærbar, hvor prisen på samme måde blev nedsat få dage efter, men det var så et butikskøb.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-04-06 20:45

http://www.maclab.dk/forbrugerguide/#fortrydelse

forresten, glemte linket

mvh dova

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 03-04-06 01:12

Hvad var prisen før det satte prisen ned.

Ser igen og igen ----- nedsat,,,,,i forhold til hvad, førprisen, eller nu prisen/ kontant eller/,,,,,,eller prisen i butikken lige overfor.
Bare se ElGiganten, de har tilbud på noget, der ikke er tilbud på endnu, eller???
Men der er MEGET stor KØ, for at få penge tilbage, så man kan gå ober på den anden side at købe billigere.

Om det så er meget bedre skal jeg ikke kunne sige,
Men aldrig, ovennævnte butik mere, for mig.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 03-04-06 01:16

Og de var en skærm jeg havde købt, med fejl på, da jeg spurgte om det var normalt med fejl på den type skærme, sagde "uden jeg spugte" NEJ det er ikke normalt, at der er sort fra et hjørne, og gående til hvidt i andet.
Jeg havde iikke sagt noget, bare der var fejl på skærmen.

Kommentar
Fra : 1stanley1

Dato : 03-04-06 07:46

Som mildest set er det en markedsføring der er gået galt i byen.
Eller de kender ikke en pind til markedsføring. De må heller ikke bare lægge en forsikring oveni, uden du er blevet spurgt.

Du skal have dine penge igen, eller som minimum have det overskydende beløb refunderet. Hvis ikke de kan finde ud af det, så går du til forbrugerombudsmanden. Det skal ske hurtigt muligt.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 03-04-06 09:15

Jeg har nu ringet til forbrugerrådets vejledning og har fået oplyst, at der ikke er noget ulovligt i prissætningen, men at markedsføringen strider mod god markedsføringsskik.

Det betyder sådan set, at jeg kun har den ene mulighed at fortryde købet, købe den igen og vente yderligere en uge på, at den lander på min adresse... Så er spørgsmålet, om jeg vil betale 875 kr. for at få den en uge tidligere....

Sofus prisen jeg har betalt er 5190 og før prisen var 5990. Nu er prisen 4315 og førprisen 5490...

Irriterende, at jeg opdagede det, for jeg synes faktisk, det er en ok pris - hvis altså det også er nogenlunde kvalitet, jeg modtager - det vil tiden vise....

Vaxen

Accepteret svar
Fra : troldenesdhb

Modtaget 100 point
Dato : 03-04-06 09:43

Og som det ofte ender i den slags sager. Bøvlet bliver for stort, og så beholder man sku bare skidtet.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 03-04-06 09:59

Lige præcis

Og fred være med det - det eneste, der er lidt irriterende er, at jeg ikke glæder mig lige så meget til at modtage den som før, jeg opdagede denne lille spidsfindighed...

Men pyt - jeg skal bare liiiige smide ærgelsen væk

Vaxen

Godkendelse af svar
Fra : vaxen

Dato : 21-11-06 17:18

Tak for svaret troldenesdhb.