/ Forside/ Karriere / Job / Ansættelse / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 380
Er Kompensation mulig?
Fra : SandraFalk
Vist : 623 gange
150 point
Dato : 01-04-06 16:21

Jeg blev ansat i et firma med en funktionærkontrakt d.1/5 2005 hvori der stod, der skulle være lønforhandling første gang januar 2006.
Jeg arbejde ALT for mange timer hele sommeren samt efterår 2005, og var meget utilfreds med min løn, da jeg fik alt alt for lidt..Så jeg kontaktede min leder, og sagde at jeg fik jo en timeløn omkring 40 kroner i timen hvis jeg regnede mine timer ud, og at vi måtte finde en løsning, enten ved at ansætte en der kunne hjælpe med mine mange arbejdsopgaver, eller gvie mig mere i løn..
Han sagde at vi nok skulle tage den op til januar 2006, hvor der skulle være lønforhandling. Så jeg accepterede. Januar sluttede uden jeg havde hørt en lyd om nogen lønforhandling, og jeg kontaktede ham, og han sagde at der nok skulle komme en lønforhandling, og jeg bare skulle være rolig, for når vi havde lønforhandlingen ville den være med tilbagevirkende kraft. Så selvom jeg stadig indtil nu, har haft en alt for lille løn, så ventede jeg bare...
Nu her igår blev min afdeling så nedlagt!!! Og alle blev fyret incl. mig.
Det er der så ikke så meget at gøre ved, men jeg føler mig snydt! Knoklet så meget med en forventning om at der nok skulle komme en lønforhandling, der ville være med tilbagevirkende kraft, men nu er jeg opsagt. Er det muligt på en eller anden måde at få kompensation for at jeg ikke har haft den lønforhandling? Jeg skrev jo under på den kontrakt i sin tid, med en ikke så stor startløn, fordi jeg tænkte at nu kan jeg vise dem hvad jeg "duer til" og skal lige se hvordan det hele udarter sig, og så kunne jeg komme med en masse til januar der ville forbedre min løn...
Er der noget at gøre?

Accepteret svar
Fra : golfhouse

Modtaget 160 point
Dato : 01-04-06 16:29

Du skal i hvertfald have kontaktet din fagforening, da en mundlig aftale er lige så bindende som en skriftlig, samtidig har du jo krav på overarbejds penge for alle din ekstra timer samt tillæg for skæve arbejdstider og lign.

tror du har en god sag.

Peter
www.golfhouse.dk

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 01-04-06 16:52

Jeg har jo ikke noget bevis for alle de overarbejdstimer...
Jeg var fast månedslønnet..
Jeg er desværre ikke medlem af en fagforening, men kun a-kasse..
Kan jeg nå at indmelde mig nu, eller er det forsent? Jeg er stadig i firmaet, da jeg har 3mdr. opsigelse..
Men jeg føler mig så snydt!

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 01-04-06 17:07

Fandt lige min kontrakt frem:

Pkt. 2.4 :Den ansattes normale arbedstid er 37 timer om ugen. Den ansatte er imidlertid beskæftiget uden højeste tjenestetid, det vil sige, at arbejdstiden både for så vidt angår antallet af arbejdstimer og for så vidt angår placering af arbejdstimer kan variere, og at der ikke udløses overarbejdsbetaling, såfremt arbejdstiden overstiger den normale arbejdstid. Det i pkt. 3 anførte vederlag er fastsat af hensyntagen hertil.

Pkt. 3.2: Lønnen forhandles en gang årligt i januar, første gang år 2006.

Og så alle de lovninger med tilbagevirkende kraft osv. Jeg mener de har brudt kontrakten???

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 01-04-06 17:49

meld dig ind nu, så har du da et par mdr. før du behøver dem

Du har ikke krav på hjælp før efter 6 mdr. men mange fagforeninger hjælper dig alligevel...

Peter

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 01-04-06 18:28

Jeg har lige meldt mig ind via nettet...

Godkendelse af svar
Fra : SandraFalk

Dato : 01-04-06 18:28

Tak for svaret golfhouse.