/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Information i ip-adresse
Fra : Angband
Vist : 1014 gange
97 point
Dato : 01-04-06 11:36

Hej

Jeg vil høre om man ud fra en ip adresse kan læse hvilket land folk sidder i.

/Angband

Kommentar
Fra : Betinaaaaa

Dato : 01-04-06 11:54

Jeps.... Indtast ip-adressen i søgefeltet på http://www.ripe.net og tryk go

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 01-04-06 12:35

Du kan få alle oplysninger med dette lille program.
Det viser også et landkort over placeringen af de routere du passerer for at komme frem til adressen.

http://www.networkingfiles.com/PingFinger/Neotraceexpress.htm

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Angband

Dato : 01-04-06 16:10

hmm skal bruge en måde at gøre det på automatisk

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-04-06 17:14

Det er sådan at IP-adresserne, efterhånden bliver en mangelvare, efterhånden som internettet breder sig over hele verdenen.
Der findes teoretisk kun 255 x 255 x 255 x 255 IP-adresser at dele ud af. Det er dog mindre, da visse adressegrupper er reserveret til specielle formål.
De adresser der så er tilbage, er delt ud i grupper, til de forskellige udbydere, så de kan tildele dem til deres kunder.

Så derfor er der en god mulighed for at stedbestemme en IP-adresses lokalitet. - Til dette findes der en række netsteder, hvor man kan få dette oplyst. - Se bl.a. de ovenstående links!

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 97 point
Dato : 01-04-06 17:21

Er det noget du kan bruge ?
http://www.johnru.com/active-whois/

Nu er det meget usikkert hvilket land folk sidder i.
IP-adresser er ikke noget der følger det enkelte land.
http://www.analysespider.com/geo-targeting/geo-targeting.html

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 02-04-06 07:53

Du skulle kigge på dette lille tool
http://www.pcworld.dk/download/43/861

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 02-04-06 08:43

fleng> Du stiller et spørgsmål om studieværters påklædning.

Jeg går ud fra, at det er for at finde ud af, om du er den eneste der mener, at påklædningen ikke har den store betydning !

Du vil finde ud af, om ikke det er studieværtens evner til at stille de rigtige/kritiske spørgsmål, der er afgørende for en god udsendelse !

Du ønsker at studieværterne skal få udsendelserne til at være interessante, og komme ud over kanten i TV´et !

Jeg kan garantere dig, du er ikke alene !!

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 02-04-06 08:44

sorry....forkert spørgsmål.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-04-06 11:11

jakjoe

ovenstående beviser jo bare at du er alsidig og deltager i flere spørgsmål.

Tro mig, jeg ved hvad det vil sige at smide et link om slankemidler i et spørgsmål om routere

Kommentar
Fra : konkurrencesvar.dk

Dato : 04-04-06 03:03

Flere oplysninger...... ?

Skal du ved hjælp af IP-adresser vise nogle bestemte annoncer/reklamer eller lign. ? i forb. med hjemmesider, så er det geotargeting du skal have fat i.

F.eks. http://www.maxmind.com/app/ip_locate eller ved at søge på google efter geotargeting

Kommentar
Fra : Angband

Dato : 05-04-06 09:12

Okay har hvad jeg skal bruge... takker, acceptere snart en.

Godkendelse af svar
Fra : Angband

Dato : 22-04-06 21:25

Tak for svaret jakjoe.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 24-04-06 00:03

Jeg siger også tak.

mvh
jakjoe