/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
MySQL-fejl
Fra : Lasse_Madsen
Vist : 644 gange
25 point
Dato : 30-03-06 21:45

Jeg har fået en ny MySQL-fejl, men jeg ved ikke, hvordan jeg skal håndtere denne
Fejlen er:
ERROR 2002 (HY000): Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (2)

Hvad kan jeg gøre?

Accepteret svar
Fra : hr_hvalsoe

Modtaget 25 point
Dato : 31-03-06 09:16

Her er lidt om problemet og evt. løsninger:

http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/can-not-connect-to-server.html

MVH hr_hvalsoe

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 31-03-06 09:28

hr_hvalsoe> Problemet er, at mysqld kører, men jeg kan ikke eksekvere de kommandoer :s

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 31-03-06 10:18

Eller kan man lave backup af en MySQL-database, når MySQL ikke virker? For så vil jeg geninstallere min computer

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 04-04-06 13:27

Hvis det da vil hjælpe :s

Kommentar
Fra : hr_hvalsoe

Dato : 04-04-06 14:44

Jeg giver fortabt på denne.

Faldt blot over ovenstående artikel.

Godkendelse af svar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 04-04-06 15:16

Tak for svaret hr_hvalsoe.
Jeg fandt ud af, at jeg skulle lave link fra den kørende MySQL (/var/run/mysqld/mysqld.sock) til Temp-dir (/tmp/mysql.sock)