/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Word som HTMl editor
Fra : hr_hvalsoe
Vist : 1080 gange
200 point
Dato : 30-03-06 15:31

Jeg ønsker at benytte Word som HTML editor frem for Frontpage, men dette kan ikke lade sig gøre.

Når der i Outlook vælges Tools - Options - Mail format - Signatures - Edit - Advanced edit, er det altid Frontpage der åbnes som editor. Dette er til trods for, at der i IE er valgt Word som HTML editor ved at gå i Funktioner - Internetindstillinger - Programmer - HTML-editor - Microsoft Word.

Jeg har konstateret, at problemet opstår ved følgende scenarium:

Frontpage åbnes, og der vælges Ja til boksen "Skal Frontpage benyttes som standard HTML editor...". Herefter bliver Frontpage standard HTML editor, og den vil ikke slippe indstillingen igen. Dette er som omtalt til trods for, at Word godt kan vælges som HTML editor i Programmer under Internetindstillinger i IE.

Mit bud går på, at man skal ind i regedit og ændre nogle værdier således, at Frontpage "slippes" som HTML editor.

Er der nogen der har nogen forslag. Test evt. scenariet hos jer selv således at det er lettere at arbejde med.

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : kjullen

Dato : 30-03-06 15:48

Hej.

Jeg har hørt at Word kan give problemer som HTML-editor, men brug WordPad, som er en del af Windows.
mvh
Steen.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 30-03-06 15:52

Hvis du har lavet et html dokument i word vil den åbne dokumentet med word igen.
Du kan åbne frontpage, og der igennem åbne html dokumentet lavet med word.
Når word html filen er åbnet med frontpage, kan du vælge at gemme den som frontpage format, du kan i koden i toppen af dokumentet se at det er word som den er "linket" til.

Men sådan laver du den om så det er frontpage, der fremover vil åbne html filen.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 30-03-06 17:20

Ja det kan godt lade sig gøre at bruge WORD, men det er ikke anbefalelsesværdigt, da WORD som HTML editor, smider alt for meget snaller ind på siden, som ikke har meget med hjemmesiden at gøre.

Jeg har selv prøvet den pathfiles der skal lægges ind i WORD. Men efter at have renset den hjemmeside af med en rigtig HTML editor, kom filen kun til at fylde ca 40% af det som word havde svinet til.

Prøv istedet med STONE's WEBWRITER og lær så lidt mere om HTML. Det vil du have megen glæde af. http://www.webwriter.dk/download.htm - Så kan du lære det!

Kommentar
Fra : hr_hvalsoe

Dato : 30-03-06 17:46

Jeg er uddannet web-udvikler, så jeg kender udmærket til problematikken med Word og Frontpages rodet kode.

Mit spørgsmål går på noget helt andet, og det er ikke meningen, at der skal gås bag om nogen steder. Prøv at læse mit spørgsmål engang til serverino.

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 30-03-06 17:58

Så vil jeg da også forsøge mig med at komme med et bud,

I Funktioner- mappeindstillinger og under tiltyper, kan du vælge HTML og redigere i Word

Kommentar
Fra : severino

Dato : 30-03-06 18:59

Så fatter jeg ikke hvad en "uddannet web-udvikler" vil bruge Word og Frontpages til!?

Kommentar
Fra : hr_hvalsoe

Dato : 30-03-06 20:11

Computersmeden: Tak for dit svar. Jeg har dog været inde og forsøge mig her. Det viser sig, at filen der her refereres til er mshtmed.exe(Microsoft HTM Editor). Denne genererer nogle kald, der bestemmer hvilket program, der skal benyttes som HTML editor. Jeg har forsøgt at indtaste stien til Winword.exe, men dette vil den ikke godtage (når det forsøges at editere signaturen i Outlook). Jeg tror derfor ikke, at det er noget man kan/skal ændre.

Severino: Jeg håber ikke du opfattede mit svar negativt eller snobbet. Det du svarede på, var bare ikke det, som jeg spurgte om.Det handler udelukkende om, at få Word til at være den avancerede editor mht. Outlook signaturer. Dette skulle gerne være bestemt af standard HTML editoren. Jeg bruger altså med andre ord ikke Word eller Frontpage til at danne websider i, men har en konkret problemstillingfra en kunde. At gå ind og kode en signatur og gemme den på den korrekte placering, er da i øvrigt ikke særlig smart. Det vil da være fint at benytte Word eller Frontage her. Det er meget begrænset, hvor meget det reelt fylder mere, pga. den ekstra kode der dannes. Håber dette letter forståelsen af problematikken.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 30-03-06 21:05
Kommentar
Fra : hr_hvalsoe

Dato : 30-03-06 21:24

Hej dk

Jeg takker for dit forslag, men har allerede forsøgt denne mulighed uden held.

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 30-03-06 21:47

Ja nu har jeg også siddet og forsøgt mig med forskellige muligheder men må give dig ret, det ser ud til at den er låst til frontpage, dog skal det siges at jeg har frontpage på min PC, vil forsøge på en PC uden frontpage imorgen.

Kommentar
Fra : hr_hvalsoe

Dato : 30-03-06 22:39

Jeg har testet efter, at jeg afinstallerede frontpage. Herefter blev Word brugt som HTML editor. Så snart Frontpage installeres igen, bliver denne HTML editor.

Heraf tror jeg, at det en indstilling i regedit, som gør sig gældende. Jeg ved bare ikke hvilken!

Tak for jeres svar alle sammen. Jeg ser frem til yderligere forslag.

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 30-03-06 23:06

Kan man mon ikke vælge noget ved instal af MSoffice med frontpage?

Kommentar
Fra : hr_hvalsoe

Dato : 31-03-06 06:55

Det kan godt være at der er en mulighed der, men som standard kan jeg godt skifte, mellem de to programmer som HTML editor. Det er jo først når man åbner Frontpage, og svarer ja til at dette skal være standard HTML editor, at der ikke er nogen vej tilbage.

En løsning skal helst ikke indeholde en geninstallation.

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 31-03-06 23:01

Ja, Wndows veje er uransaglige

Hvad er det blevet af Personlig Computer