/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Vittigheder / Spørgsmål
10  Tilde38 720
Er du præ-senil?
Fra : Knete
Vist : 871 gange
50 point
Dato : 28-03-06 23:42

En klokke der ringer?

Præ-senil - sådan angriber sygdommen:

Bestemmer mig for at vaske bilen, begynder at gå mod døren og får øje på posten, som ligger på bordet.

alt i orden: jeg skal vaske bil. Men først kan jeg da lige se efter hvem der har skrevet til mig.

Lægger nøglerne på skrivebordet, smider reklamer og
lignende ud og lægger mærke til at skraldespanden er fuld.

O.K., jeg lægger regninger og fakturaer fra mig på skrivebordet for at
tømme skraldespanden.

Men nu hvor jeg har åbnet skuffen i skrivebordet for at
lægge regningerne fra mig, kan jeg jo benytte anledningen til at
skrive et par checks til at betale regningerne med.

Hvor er mit checkhæfte?

Ups!!, Kun en check tilbage. Det andet hæfte er i den anden skuffe.

Aha. På skrivebordet står den juice som jeg var i gang med at drikke.

Jeg skal lede efter checkene. Men først bør jeg fjerne juicen fra skrivebordet.

Endnu bedre, jeg sætter den i køleskabet så den bliver kold igen.

Jeg går mod køkkenet og ser at planterne trænger til vand.

Sætter glasset fra mig på køkkenbordet og... Hej!! Der er mine
briller!! Jeg har ledt efter dem hele dagen!

Det er bedst at jeg lægger dem et smart sted først...

Fylder en kande med vand og går i retning af mine tørstige planter.

Aaaagggghhh! Nogen har lagt fjernbetjeningen i køkkenet!

Jeg var ved at blive gal da jeg ledte efter den for at se TV.

Det er bedst jeg lægger den ind i stuen hvor den hører hjemme .....

”Kaster” lidt vand på planterne (og lidt på gulvet, som jeg lige vasker nu jeg er i gang)

Smider fjernbetjeningen i lænestolen og går mod døren,

mens jeg prøver at komme i tanker om hvad det var

jeg ville til at begynde med..........

Ved dagens slutning er bilen stadig lige beskidt,

regningerne er stadig ikke betalt,

juicen står på køkkenbordet,

planterne har fået alt for lidt vand til at de kan overleve,

checkhæftet har stadig kun en check tilbage

og jeg kan ikke finde bilnøglerne.....

Da jeg opdagede at jeg ikke havde fået gjort noget i løbet af dagen,
blev jeg virkelig forbavset. Jeg ved at jeg havde en meget travl dag!!

At blive præsenil er noget meget alvorligt. Det er nok bedst at jeg læser lidt om tilstanden på internettet. Men først skal jeg bare lige checke om jeg har fået nogle mails.

Er du også præsenil?

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 28-03-06 23:50

HMM ! Hvor er mit tas.. øh-eh.. min.. taske.. eh-øh... mit keybord..

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 28-03-06 23:52

Har Jeg været her før ??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-03-06 00:02

ihhh altså jeg bliver så genert når nogen beskriver mig overfor andre

øhhh - hvad var det nu jeg ville sige ???

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 29-03-06 00:17

Hvis I ringer til mig , så fortæl mig lige nummeret.
http://natmaden.dk/kandu/alzheimer_telefonsvarer.mp3
øh

Accepteret svar
Fra : vil.du

Modtaget 60 point
Dato : 29-03-06 00:18

Jeg er IKKE præ senil!!
....højst sådan lidt Senil Dement Light

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 29-03-06 01:10

vil.du, Osse her, det er bare BackLight

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-03-06 01:59

Debil cement

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 29-03-06 02:02

hva'? Hva' snakker I om?

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 29-03-06 03:23

Citat
hva'? Hva' snakker I om?

Behøves man så ikke mere, at skrive på cando

Hilsen Hva'er'ed nu jeg hedder

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-03-06 06:59

Et ældre ægtepar står i kø i banken, da der kommer en røver brasende op til kassen, den ædre mand følger efter og siger, du er anholdt, jeg er cevilbetjent.

De politet har hentet røveren, siger konen til manden, hvorfor sagde du, at du var cevilbetjent??
Det er du jo ikke, du er senil dement

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-03-06 07:12

Ehm... og jeg kan ikke huske at stave til .....civil....

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-03-06 09:14

Nordsted1 - du er ved at blive ædre......

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-03-06 10:15

Camillasmoster...ædre?? tja jeg er også så senil, at jeg har glemt min bullimi, æder og æder, men glemmer at kaste op

(Nej jeg har heldigvis ikke bullimi, stakkels mennesker)

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 29-03-06 10:56

nordsted, var det ikke det vi kaldte senilbullimi?

Jeg har lige læst at kaffe faktisk er godt for hukommelsen....sorry Hanne..der røg du af

Godkendelse af svar
Fra : Knete

Dato : 29-03-06 11:21

Tak for svaret vil.du.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-03-06 11:26

mango... tror du ikke at al det kaffevand, gør os forkalkede??

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 29-03-06 12:34

nordsted..jo..hva skuet ellers vær?

Nogen gange glemmer jeg hvad mine børn hedder....

.....og de første par år jeg var gift, glemte jeg vores bryllupsdag...shit!
Det plejer jo ellers at være mandens domæne..

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 29-03-06 13:14

Hvaffår et svar?
Hva' snakker du om?

Glæ'lig jul og godt nytår

Jubleknus fra mig

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-03-06 13:33

Mango. ja se så fik vi afklaret spørgsmålet om hvorfor vi bliver forkalkede. Jeg har også for nylig fået opklaret hvad kalorier er.... det er de små dyr der fiser rundt om natten og laver vores tøj mindre!!!

Kan du ikke bare kalde dine børn nr 1 nr 2 osv?? eller slet og ret skat?? det sidste er nok det bedste, så behøver du ikke afslører, at du ikke kan huske navnene

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 29-03-06 14:07

jow..go ide..når de så er der alle sammen: skatter...

de der kalorier kan de også finde på at gøre en tungere?

Vil.du ...og god påske

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-03-06 14:13

Mango... der må jeg være dig svar skyldig... måske du skulle oprette en tråd, så du kan få et svar??

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 29-03-06 14:16

Nordsted..arghh det er måske lige i overkanten

at oprette en tråd om det..så tror folk sgu da jeg har pip i låget

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 29-03-06 14:39

tror hva'? TROR?

Kender du den her:

Erle - PERLE - PIP paf puf

Ejj for pokker da.....jeg er ude....

Lige for en god ordens skyld:
KALORIUSSER er dém der ALTID overfalder os når vi er i nærheden af gufferier - derfor bør alt hvad der kaldes 'slankekure' simpelthen betales af det offentlige fordi det kommer ind under kategorien 'nødværge'!

og SIKKE en gang V-R-Ø-V-L

Og dét er ganske vist....

Jeg iler lynhurtigt ud dén vej --------------------->

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 29-03-06 15:27

vil.du du er fandme morsom

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-03-06 15:28

Ahhh, så er jeg da heldigvis ikke forkalket, som visse andre!

Ta' den! mango