/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Skotrende udskiftning pris?
Fra : SandraFalk
Vist : 9483 gange
50 point
Dato : 24-03-06 14:02

Vi står overfor at købe et dejligt hus, men i tilstandsrapporten er der en K3:
"Skotrendeplanker og tilstødende lægter er opfugtede og det må forventes at indskud i skotrende skal udskiftes. "

Hvad kommer det til at koste at få lavet af en fagmand?

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 60 point
Dato : 24-03-06 14:18

VI har indhentet 2 tilbud på rep/udskiftning af en skotrende.
Pris 35-45.000 kr.

Grunden til den høje pris er at der skal fjernes min. 4 lag tagsten til begge sider hele vejen op langs den gamle skotrende.

Synes selv det lyder voldsomt dyrt, men prisen er fra 2 forskellige firmaer.

Nu ved jeg ikke om der er forskel på skotrender ??? Hvis det er tilfældet er der sikkert også forskel på prisen.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 24-03-06 15:16

Hold da kæft nogle guldpriser. To skotrender omkring kvisten i mit gamle hus, lavede tømrerne og blikkenslageren på under en dag.

Lad os så være vilde og ansætte 4 hele mandedage 300,-/t ialt 12000 incl moms til arbejdsløn

Stumper er der meget lidt af : kæmpe for meget gæt er 5000,-

Så 20000,- og ellers så få fat i udenlandske håndværkere. For 45000 er absolut rent tyveri

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-03-06 16:09

Håndværkerne har i disse byggeboomtider så travlt at de med vilje opgiver så høje priser at de håber folk går et andet sted hen.
Det er på sin vis bedre end ham, der tilbyder en lav pris men aldrig får det udført ordentlig og slet ikke til den lovede pris og tid.

Prisen er ligegyldig for dig, for du skal jo bruge den til at trykke husprisen med det samme beløb.

Godkendelse af svar
Fra : SandraFalk

Dato : 25-03-06 10:03

Tak for svaret thulin.