/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Sims 2 vil ikke finde cd'en
Fra : sth77
Vist : 1561 gange
200 point
Dato : 23-03-06 22:49

Jeg har installeret Sims 2 påny (har afinstalleret den gamle version), men når jeg skal starte spillet siger den at det ikke er den korrekte cd, uanset hvilken af dem jeg prøver.

Det er originalcd'er og spillet har kørt før uden problemer. Jeg har kigget på supportsiden, men det eneste råd til det problem er noget med at "disable Sonic DLA", hvis man har det på sin pc - hvilket jeg ikke har, så hvad gør jeg nu?

Cd'erne er rene og hele og installationen foregik uden problemer. Problemet opstår både når jeg forsøger med at sætte cd'en i først, og når jeg starter vha. spilikonet og derefter indsætter cd'en.

Jeg har ikke nogle virtuelle drev der kan genere og antivirusprogrammet er også slukket.

Nogen der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 24-03-06 03:24

Har du flere cd-drev, så prøv et andet.
fejlen lyder som at det drev-bogstav Eks. D: ikke er det som du starter sims2 fra.

cd drev kan skifte bogstav, hvis du bruger netdrev, usbdimser, delte drev.

kender ikke lige sims instalationen, men det er et almindeligt problem
at cd-drev rykker sig i bogstavrækken, når andre ting tilkobles.
Sad der eks et usbram, i da du installerede sims, kunne det være årsagen.
Mere kan jeg nok ikke hjælpe, men prøv dig lidt frem.
H.klik eventuelt på sims-starts-ikonet og kik på egenskaber.
er du heldig, kan du se hvilket drevnummer(bogstav) som sims vil i kontakt med.

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 24-03-06 07:14

Hej!
Du skal åbne en fil som enten hedder crack, deviance eller razor. Ellers skal du kopiere en af de 3 filer over i spil mappen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-03-06 07:51

Ja, som sims siden siger:
Programmet Sonic DLA er formentligt installeret på din PC og dette har nogle fejl:
1) Højreklik på "Start" knappen og vælg stifinder

2) Højreklik på “CD/DVD” ikonet på det drev du bruger til spillet

3) I Egenskaber eller deling og sikkerhed for "CD/DVD Drive” skal du klikke på fanebladet ”DLA”

4) Fjern fluebenet fra "Enable DLA on your drives" -> klik ok og genstart din PC.

Når jeg prøver at starte spillet op får jeg at vide at der er fundet CD/DVD emulations-software. Hvad gør jeg?

ELLER:

Det lyder som om du har et virtuelt cd drev eller anden form for emulutionssoftware installeret. Disse kan forvirre computeren og skabe problemer lignende dem du nævner.

Jeg vil derfor foreslå at du slår disse virtuelle drev fra, eller fjerner alle programmer med virtuelle cd-drev. Idag kan programmer som fx CloneCD, Alcohol 120%, Nero Burning Rom, Daemon Tools, Phamtom CD, Instant CD/DVD 8 osv. alle give problemer.

Løsninger på de tre mest hyppige programmer

CloneCD:
Højreklik på CloneCD ikonet nederst til højre i skærmbilledet. (ligner et får). Fjern fluebenet i “Skjul CD-R”. Virker dette ikke anbefales det er at fjerne CloneCD helt fra maskinen.
Vi har set eksempler på at ældre versioner af CloneCD kan efterlade en rest ved afinstallation. Denne rest er nok til at fejlen fortsat vil komme, og vi anbefaler at man i dette tilfælde installerer nyeste version af CloneCD og fjerner det igen for at komme denne rest til livs.
CloneCD findes på www.slysoft.com

Nero ImageDrive:
Dette kan blot slåes fra. Du kan se om det er aktiveret ved at prøve at starte programmet. Hvis det ikke er aktivt vil du blive spurgt om du vil aktivere det. Nero Imagedrive kan tilgåes fra Knappen start => Programmer => Nero

Alcohol 120%:
Start Alcohol 120% => Vælg “Emulation Options” => Vælg “Emulation” fra træstrukturen og fjern markeringen i “Ignore Media Type”. => Vælg “Extra Emulation” og fjern markeringen i “BAD Sectors Emulations”. Luk nu Alchol 120%
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : sth77

Dato : 24-03-06 08:59

Jeg svarer lige alle 3 på én gang:

Natmaden> Jeg har kun et C-drev (harddisk) og et D-drev (cd-rom). Ingen delte drev, kortlæsere eller andet der kan forstyrre dér.

Nullerbullerpige> Er det filer der ligger på selve cd'en? Hvis ikke, hvorfor skal jeg så cracke en original udgave?

Pallebhansen> Prøv at læse mit oprindelige spørgsmål igen.........

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-03-06 09:27

Du kan kontakte ea games på følgende :

Telefon: +45 45 28 70 14 på hverdage mellem 1230 og 1630.
Fax: +45 45 28 70 19
E-Mail: dk-support@europe.ea.com

Umiddelbart lyder det til at du ikke har fået afinstalleret alt i registreringsbasen. På din pc eller din cd bør der ligger en fil der hedder erazer der afinstallerer alt, men det er ikke altid det virker på sims2 -

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 24-03-06 14:04

miritdk god ide, men ligger der virkelig en erazer på cd'en.
ellers kunne en afinstallering af sims, og derefter en kørsel at regcleaner, måske klare oprydningen.
http://www.pcworld.dk/download/48/559

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-03-06 16:01

ja natmaden der ligger en erazer - og hvis den ikke lige er til at finde sender de den for sig selv fra ea games

Accepteret svar
Fra : steno

Modtaget 200 point
Dato : 25-03-06 17:05

Hej sth77, det letteste du kan gøre er nok at ligge en crack ind i spillet hovedmappe, så burde der ikke være noget vrøvl..
Her er linket til det:
http://megagames.com/cracks/html/c913280_0.htm

Kommentar
Fra : sth77

Dato : 25-03-06 19:57

Steno > er det "Nocd"-cracket du mener - for det virker heller ikke........

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-03-06 20:49

har du bidt mærke i at win2000 og xp brugere skal have adm rettigheder for at installere the sims 2 ???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-03-06 20:49

har du bidt mærke i at win2000 og xp brugere skal have adm rettigheder for at installere the sims 2 ???

Kommentar
Fra : sth77

Dato : 26-03-06 01:21

Det er kun mig selv der bruger pc'en så ja, jeg HAR adm-rettigheder Ellers kunne jeg heller ikke installere spillet overhovedet.....

Men bortset fra det, så fik jeg det til at virke vha. No-cd cracket i sidste ende.

Godkendelse af svar
Fra : sth77

Dato : 26-03-06 01:22

Tak for svaret steno.

Det lykkedes langt om længe, da jeg fandt det rigtige sted at placere filen