/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Fejl på skærm ???
Fra : sofus.dk
Vist : 684 gange
100 point
Dato : 23-03-06 19:13

Hej
Sidder med en nykøbt 19" fladskærm.
-----
Problemet er, min første fladskærm.
Skal man forvente farvetolerancer, der går fra MØRK øverste venstre-- til LYST nederste højre, på skærmen, der minder om at gå fra sort til gråt, med en fed stribe 5 cm x 20 cm, næsten midt på skærmen.
Kan blive helt tosset af at se på skærmen, da ikoner ved uret, er total //lyse og kan dårligt ses.
Og alt er opdateret, men selvom, burde skærmen vel ikke opføre sig som dette.
---
Der er ikke tale om direkte PIXELFEJL, da jeg kun kan finde 1, hvilket er meget godt.
-----
Handlen kan gå tilbage, men ? er, om det er noget, man skal forvente med andre skærme.
Da jeg regnede med at få et ligeså godt/pænt billede som det gamle skrammel.
Der kunne jeg da se noget.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 23-03-06 19:43

Nej det skal du ikke finde dig i, men har du prøvet standardindstillingen?
Men bedste resultat er jo fladskærme med digital indgang, som kræver en digital udgang på dit skærmkort.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 23-03-06 19:51

Takker, men,,,,,,,,,,,, har sat flere gamle bærbare PC skærme til, over 10 år gammel.
Og der er TOTAL bedre billede på.
Men problemet er, at det skifter fra hjørnet ///DIAGONALT.
Med mørk skærm/ til lys skærm.
Og jeg har prøvet ALT, men.
Sætter du ren blå skærm på, så er den nærmest sort, gåénde over i blåt.
Og det får jeg en sg hovedpine af, og den kan absolut ikke bruges til Foto-behandling, da jeg ikke kan se hvad der foregår.
Tror næppe det kan passe.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 23-03-06 20:01

Lader den lige stå til i morgen

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-03-06 20:19

Tjek frekvensen, det tyder på, at du kører med et skjævt tal 58 eller 68 Hz

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-03-06 20:48

Fulgte der en skærmdriver med?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 23-03-06 20:51

Plug n´play
Men jeg tror næppe det bortforklarer dette.
Med midre jeg også har PIXEL fejl på kameraet.
http://www.steenmartinsen.dk/diverse/2.JPG

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 23-03-06 20:52

Og der var enda, et pænt BILLEDE, kan jeg se.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 23-03-06 20:53

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-03-06 21:02

plug and play er altså ikke en skærmdriver! Hvad hedder skærmen?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-03-06 23:23

Den skal op i en højere opløsning.
Højreklik et tomt sted på skrivebord, vælg egenskaber, indstillinger.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-03-06 23:46

En 19" kører bedst i 1280X1024 så det er selvfølig rigtigt! Men derfor burde der osse følge en skærmdriver med!

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 24-03-06 02:42

TEDD.. kan du ikke se billedet, eller skal det forstørres
Men så ska

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 24-03-06 08:26

Har du tjekket frekvensen, den skal stå til 60Hz.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 24-03-06 19:08

Byt den til en Samsung - den har jeg gode erfaringer med.

Godkendelse af svar
Fra : sofus.dk

Dato : 25-03-06 08:37

Tak for svaret pallebhansen.
Har fået penge tilbage.
Havde dog prøvet alt, frekvensen skulle stå på 120, før der var rimeligt billede.
Men det havde jo egentlig ikke noget med at skærmen er næsten sort i et hjørne, gående til næsten hvid, i modsatte hjørne

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-03-06 12:48

http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=3654
Citat:
Den optimale opløsning – TFT-skærme skiller sig ud fra CRT-skærme ved dette emne. CRT-skærme kan køre mange forskellige opløsninger uden at billedet ser strukket eller sløret ud.
TFT-skærme er bygget til en bestemt opløsning og det er normalt 1024x768, 1280x1024 eller 1600x1200 til 4:3 skala skærme, mens widescreen har en lidt anden størrelse. Den optimale opløsning er angivet på produktbladet og oplyses også ved enhver skærm på edbpriser.dk

Ønsker man at benytte sig af andre opløsninger vil skærmen normalt få et lidt uklart billede som ser sløret og strækket ud.

http://www.edbpriser.dk/wanted.asp?subcategory=40&submit.x=18&submit.y=8
VH Palle Hansen