/ Forside/ Teknologi / Udvikling / C/C++ / Spørgsmål
10  strarup 270
Running Object Table
Fra : CADmageren
Vist : 290 gange
500 point
Dato : 28-11-02 11:23

Jeg har lavet et program der bruger Excel som "engine", dvs at det bliver kørt som usynligt, og seperat for mit program.

Problemet opstår når brugeren starter et andet program, som også bruger MS Excel, eller sågar bare dobbeltklikker på en Excel fil. Så bliver min skjulte Excel version startet, istedet for en ny session.

Opgave:
En metode til at starte Excel i en eller anden form for beskyttet tilstand, eller få sessionen til at bruge et andet navn i Running Object Table.

Mit program kører i VB6, men måske kan en af hajerne i dette forum hjælpe mig.

Kommentar
Fra : SANTA2002

Dato : 28-11-02 13:03

Hejsa CADmager

Du kan gå ind og sætte en kommando op som feks "IF/THEN" så du fortæller den at den skal starte en helt ny Excel tabel op HVER gang den skal bruge Excel

Hvis du kører VB6 så kender du også til denne kode

Mvh
SANTA

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 28-11-02 13:15

Lad mig prøve at uddybe det lidt.

Jeg har selv fuld kontrol over Excel. Problemet opstår hvis brugeren starter en anden applikation, der også linker til Excel. Dette har jeg ingen kontrol over.

Med venlig hilsen
Michael Christoffersen

Annuller spørgsmålet
Fra : CADmageren

Dato : 23-01-06 08:43

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål