/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Vil I hjælpe.........
Fra : maj_britt
Vist : 1076 gange
50 point
Dato : 22-03-06 20:39

Vi herinde kan jo godt blive enige om en ting:

Hvalpefabrikker og hundehandlere er noget skidt.

Mange har råbt på handling istedet for bare at skrive herinde og den opfordring har jeg taget til mig:

Jeg har fundet en journalist, der gerne vil se på sagen, gerne vil afdække problemet og senere skrive en artikel om det.

Til det behøver jeg Jeres hjælp:

Har I været uheldig ved en hvalpefabik / hundehandler, så send historien til denne mail: MRA95@ofir.dk

ALT materiale bliver behandlet med fortrolighed, men for at være sikker på at I er den I giver jer ud for, så link lige til Jeres profil herinde. Mailen er min og jeg sørger så for at fomidle kontakten mellem Jer og journalist, der sidder klar.

Det giver naturligvis sig selv at det I sender, skal kunne dokumenteres...........så historier om at "kennelmutter" var dum, holder altså ikke.
*************************************''

Den her er fra hundegalleriet, lagt derind af min søn.

I herinde kan hjælpe, har I kendskab til disse hvalpefabrikker / hundehandlere og måske har købt hund der, så vil han gerne have historien.

Kommentar
Fra : madamme

Dato : 22-03-06 21:25

er det dig der er majbritt med mynderne fra hg

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 22-03-06 21:52

Hej maj_britt
Kanoninitiativ- min dybeste respekt

Accepteret svar
Fra : eisner

Modtaget 50 point
Dato : 22-03-06 22:04

Jeg synes det er prisværdigt at du vil gå igang med sådanne sager.
Tidligere havde DKK et hundehandler udvalg har du prøvet at kontakte dem og høre om dette udvalg stadig eksistere (jeg tror det)

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-03-06 22:22

Ja det er et prisværdig initertiv,men desværre også farligt for nogle kan komme i klemme og få betegnelsen" hundehanler" uden at være det.
Jeg vil hellere gå en anden vej. Hvorfor i det hele taget købe hunde,som ikke er registeret/avlsgodkendte?
DKK har helt klare regler og enda en kontrakt,som parterne kan bruge.Hvorfor vil folk spare nogle få tusindekroner på noget de måske skal have glæde af i 15 år. Jeg fatter det ikke.
Hvis en godkendt kennel bryder DKK´s love og regler bliver vedkomne smidt ud,så enkelt er det.
Der vil altid være brådne kar,det er der også når der handles bil,men hvorfor søge en Jaguar hos en skrothandler,når forhandleren har en der er iorden.
Derfor skal du købe hund.Hendven dig i den pågældende raceklub inden du beslutter dig for,hvor du vil købe din hvalp.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 22-03-06 22:52

Det er da ligemeget hvem spørgeren er? Vi er vel alle mere eller mindre anonyme på Nettet, med mindre vi selv har valgt at stå frem med navne og adresser? Der ud over har spørgerens identitet jo heller ikke noget at gøre med indholdet af spørgsmålet/oplægget

Hej Maj_Britt.

Det er et godt initiativ du dér tager! Hatten af for det!

Som bb1 siger, kan det være 'farligt' det her men det er vel også derfor du henstiller til at beviser/dokumentation skal være i orden.
Uden dokumentation ingen sag - sådan er det jo med alt.

Jeg håber du vil få mange mails fra folk der har været i berøring med disse 'Hundehandlere' / 'Hvalpefabrikker', for det er da til at få dårlig smag i munden af, når man, gang på gang læser om 'Fabrikker' med 40-60 hunde og endda flere. Jeg tænker mit, når jeg læser den slags og forsøger at finde ud af hvor mange 'passere' der er ansat sådanne steder. Det er til at græde over når man så finder ud af at der går et par folk eller fem og 'passer' så mange hunde.

JDet er mig helt umuligt at forestille mig hvordan der skulle blive tid til hverken socialisering, pleje eller leg, disse steder og hvis jeg skulle have en hvalp ville jeg nok hurtigt vende om og gå.
(Men jeg ville sq nok tage alle hundene med mig, af medlidenhed..)

Men det er jo desværre sådan at så længe folk køber sådanne steder - så længe vil de være at finde

Held og lykke med dit forehavende!

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : vesterbo

Dato : 22-03-06 23:24

Hej maj_britt

Også jeg synes, at det er flot af dig, at du tager "sagen" op og handler.

Jeg håber,at der kommer noget godt og positivt ud af det.

Umiddelbart kender jeg desværre (eller heldigvis) ingen, som kan komme ind under denne kategori, men jeg vil følge din tråd her nøje, for jeg tror, at den bliver interessant.

God vind. Sig endelig til, hvis jeg kan gøre noget.

Hilsen
Vesterbo

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 23-03-06 19:24

NEJ, jeg vil ikke hjælpe!

Årsag: bl.a derfor ---> http://www.kandu.dk/Spg69555.aspx

Jeg bryder mig ikke om fremgangsmåden, når du og din søn træder i aktion. I er lige lovlige hurtige til at fordømme og forvanske tingenes tilstand. Især på dyregalleriet, hvor jeg har min daglige gang - godt nok i katte forum, men tråde og forfølgelse rygtes jo!

Pudsigt i grunden, at din søn er så aggressiv, så snart det opdages at en opdrætter ikke er registreret i DKK. Det virker lidt søgt, at er en opdrætter tilknyttet eksempelvis Dansk Racehund Union - så er de pr definition potientielle hvalpefabrikker. Er sønnike mon på DKK's lønningsliste?!

Jeg finder den sidste hetz på dyregalleriet for direkte kvalm. Ikke forstået sådan, at jeg ikke finder det okay, at gøre opmærksom på suspekte opdrætter - men FREMGANGSMÅDEN er så usmagelig, at jeg væmmes. Det er bare ikke pænt at piske en stemning så meget op i et forum, at selv en datter til "mistænkte" efterfølgende bliver tilsvinet i sin gæstebog!

Og til sidst kan jeg da lige tilføje, at min respekt for "dyrevenner" kan ligge et meget lille sted, når man som stor fortaler for, at vælge sin hund med omhu ikke ser noget galt i at få en hvalp leveret som vi andre bestiller en pizza. Jeg finder det dobbeltmoralsk, at råde andre til at se sig godt for og undersøge dyrenes forhold grundigt, når man ikke selv gider gøre sig den ulejlighed, at bese stedet, hvor en eventuel hundehvalp kommer fra.

Sorry, men det er min holdning!!!

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 23-03-06 20:35

Fik du det bedre, creamy?

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 25-03-06 08:26

http://hunde.dyregalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=36930

Den hvalp er fra Likita import, og Anjas fortælling om det sted, er desværre bare en blandt mange af samme slags.

Skal sådan et sted stoppes, så skal der køres meget aggresivt frem.

Godkendelse af svar
Fra : maj_britt

Dato : 25-04-06 09:31

Tak for svaret eisner.