/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Downloadning af musik
Fra : marcussen1
Vist : 653 gange
100 point
Dato : 22-03-06 14:06

Findes der nogle sider, hvor man kan dowloade gratis musik, der er lovligt. Jeg har brugt www.bearshare.com, og den er rigtig god med al mulig musik, både gammel og ny, men jeg har på fornemmelsen, at den giver en masse vrøvl med snavs o.s.v.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 22-03-06 14:08

tror du at bearshare er lovlig?

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 22-03-06 14:19

Det har jeg fået at vide, men ved ikke om det er rigtigt

Kommentar
Fra : steno

Dato : 22-03-06 14:53

http://www.dinside.no/php/art.php?id=32793&versjon=utskrift - her er et lille udpluk af det du er bange for.
Farer: Avhengig av hvilken klient du laster ned, kan du bli eksponert for adware og spyware. Husk å velge tilpasset installasjon, og svar nei på å installere tilleggsprogrammer. Da skulle du være rimelig trygg.
http://da.wikipedia.org/wiki/Bearshare har man følgende: Bearshare er et computerprogram til fildeling via Gnutella-netværket. Programmet kan bruges til at hente sange, film og andre ting. Dette kan overtræde lovgivningen om ophavsret.

Dette kan dog også være fuldt lovligt på nogle specifikke punkter. Du kan bla. hente nogle film og dokumenter, men kan også bruges til ulovlig hentning af musik!

Der er som du ser mange tolkninger af lovlig/ulovlig. Generelt må man nok sige, at det sikreste er at købe musik, film, programmer på lovlig vis, at download er blevet så udbredt skyldes hovedsageligt, de høje priser man ska betale i butikkerne eller ved nethandel. Hvis priserne var rimelge, var der mange der ville foretrække den originale vare.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-03-06 14:58

bearshare er fyldt med spyes og andet skidt - det er du vel klar over ??????

Accepteret svar
Fra : yearhouse

Modtaget 100 point
Dato : 22-03-06 15:53

Jeg bruger ikke så meget downloading, men NÅR jeg endelig gør, anvender jeg med stort held: EMULE. Det koster ca. kr. 25,- éen gang for alle.
Den fungerer perfekt til mit behov....og så står det på DANSK.

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 24-03-06 11:33

I pressen i sidste uge skrev de om www.myspace.com. Her er mange af pladeselskaberne begyndt at ligge nogle af kunstnernes sange ud til fri download.

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 24-03-06 11:34

I pressen i sidste uge skrev de om www.myspace.com. Her er mange af pladeselskaberne begyndt at ligge nogle af kunstnernes sange ud til fri download.

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 24-03-06 20:37

Tak for svaret yearhouse.