/ Forside/ Interesser / Helbred / Handicap / Spørgsmål
10  valde. 300
Handicaphjælper og fradrag
Fra : Goochem
Vist : 4815 gange
120 point
Dato : 21-03-06 16:51

Hejsa

Jeg håber en af jer kan hjælpe mig med mit spørgsmål. Jeg er ansat 29 timer om ugen som handicaphjælper hos min mand. Jeg har også et deltidsjob ved siden af som social og sundhedshjælper.

Nu er det jeg godt kunne tænke mig at vide om der er noget som jeg har "krav" på at kunne trække fra i skat pga. mit arbejde som handicaphjælper.
Jeg har læst et sted at handicaphjælpere kan som lønmodtager benytte de samme regler om fradrag for arbejdsrelaterede udgifter som andre lønmodtagere.

Men hvis vi er afsted på ferie så er jeg faktisk på arbejde. Det er der min mand har mest brug for min hjælp. Og det kan da også være hårdt og tungt arbejde når man er væk for de daglige hjælpemidler. (Men bortset fra at jeg reelt ikke ser det som arbejde pga. vores forhold.)
Ville jeg være i stand til at kunne trække standdard satsen for logi og forplejning fra i den periode??

Hilsen
Goochem

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-03-06 18:43

Du skulle tale med kommunen om det.

Det er jo kommunen, der betaler for, at du er handicaphjælper.

Måske er der mulighed for, at du kan få et tilskud, når du skal ledsage din mand på ferie.

Men kontakt kommunen.

Accepteret svar
Fra : mangorossa

Modtaget 120 point
Dato : 21-03-06 22:03

Her kan du måske få svar på dine spørgsmål:

http://ryk.dk/tlf-social

Godkendelse af svar
Fra : Goochem

Dato : 22-03-06 07:09

Tak for svaret mangorossa.

Kommentar
Fra : champzacho

Dato : 22-01-08 13:34

Hej hej..
Ved godt at mit spørgsmål ligger lidt tæt op ad Goochem`s.
jeg arbejder som handicap-hjælper i Kbh. men bor selv i Silkeborg. Det gir selvf. meget rejsetid. Jeg har hørt lidt om, at når jeg selv betaler for min kost derovre, jeg kan trække en masse fra i skat, pr. døgn jeg er hjemme fra. (429 pr. døgn og 17,88 pr time) - men ved ikke om det er nogen gamle satser?
Ved ikke om jeg bare skal regne det hele ud, og så selv taste det ind under Minskat.dk? - og om jeg så ikke blir inkaldt til en samtale ved Skat?

PÅ forhånd mange tak!