/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
Hvad mener I er bedst?
Fra : epidedymittis
Vist : 1024 gange
25 point
Dato : 21-03-06 15:36

Hvad mon er det bedste studiejob?

Job i Tivoli?
Job på Mcdonalds?
eller Job i 7/11?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-03-06 15:50

Hvis du er lidt fiks til regning, kan lidt sprog og ser nogenlunde "kundevenlig" ud, samt kan sige en sætning uden at indføje "Fuck" så forhør dig på hotellerne i byen som natpotte. (natreceptionist) Tivoli er ok, men de andre

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-03-06 15:50

7/11 der er døgnåbent, så kan du vel få nogle vagter der passer ind i dit studie

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-03-06 15:51

Ja det er selvfølgelig bare min subjektive mening om "Den gyldne måge" og 7-11 LOOL

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 21-03-06 16:23

jah.. Det gi'r vel os bedre, hvis man arbejder nat og aften?

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 21-03-06 16:24

-Har du prøvet de jobs, klumme, eller er det bare en teori?

(Nogen skal jo arbejde der!)

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-03-06 18:04

Nej LOOL

Jeg er sgu for gammel til den slags og har for lav tænding til at håndtere de hjerneblødninger. der besøger de to forretninger om aftenen og natten. Min mening har jeg fra hvad jeg ser, når jeg kommer rundt i byen om aftenen og natten.

Receptions jobbet er måske lidt stille efter kl 24, men der er jo altid lidt at lave til "den skæve lomme" for den kreative natpotte. Jeg kan måske godt finde ud af hvad lønnen er som natreceptionist.

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 12 point
Dato : 21-03-06 18:59

Tivoli er jo ikke åben hele året, til gengæld er det ofte svært at få fridage i løbet af sæssonen, så de andre må vel være at foretrække

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-03-06 19:37

Du kan regne med at skulle bestille meget for dårlig løn, og med mentalt handikappede kunder i de to døgnbutikker. Det rigtige job i tivoli er nok bedre. Men ikke alle job i tivoli er med venlig kundekontakt. Der er jo også afrydning og opvask i tivoli

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 21-03-06 22:47

Jah.. det kan være det bedre svarer sig at finde noget i retningen af det klumme er ude i..

Kræver det ingen uddannelse at være receptionist?

-Og hvad er lønnen?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-06 01:58

Det kræver ikke nødvendigvis en receptionsudannelse for at være natreceptionist. De store steder som f.eks. Skaninavia kræver det nok, men ikke de andre. Lønnen er ca. 19-21.000 for en fuldtidsstilling, men det kan variere meget. Hvis du ikke vil ha' fast fuld eller deltid, men bare nogle vikariater er et godt fif at komme ind i en lille kæde som f.eks Arp-Hansen som har øhhhh 8 hoteller i Købenahvn, så vidt jeg husker.

Er du først inde et sted, så gir du bare besked i kæden, så får du hele tiden tilbud i tilfælde af sygdom, ferie, barsel, afspadsering mv. hos det faste personale.

Hvis du har førerbevis til lille vogn og er over 21 kan du jo osse køre taxi. Der kan du lave gode penge, hvis du vil ofre nogle af dine weekender. Du skal selvfølgelig ha' et erhvervsførerbevis, en autorisation (førerkort) og så et førerkursus. Der kan du altid få noget at lave, og kan fuldstændig selv bestemme hvornår du vil arbejde. Du skal regne med en udgift til det hele på omkring 10.000, men de er hurtigt hjemme igen.

Good luck

Kommentar
Fra : sismofyt

Dato : 22-03-06 12:19

Hvis du vælger Tivoli, kan du arbejde fuld tid sommeren igennem og have tid til at fordybe dig i dit studium resten af året, men kun hvis du husker, at gemme nogle penge...

Hvis du vælger McDonalds får du mulighed for at møde kollegaer fra forskellige etniske grupper (det kan du også i IKEA), men der er stress på og så kommer du til at lugte af friture.

Hvis du vælger 7/11 skal du indstille dig på at arbejde meget alene/selvstændigt og gøre dig klart om hvilke tider af døgnet, du tør risikere at skulle klare eventuelle ubehagelige kunder alene.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 22-03-06 13:27

Jah.. jeg tror 7/11 er udelukket.. det er simpelthen for kedeligt.

De andre er stadig værd at overveje.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-06 13:52

Kommer lige til at tænke på, at flere af mine unge bekendte arbejder på døgntankstationer. Det var måske osse en mulighed. Timelønnen er omkring de 100 med tillæg for natarbejde efter.... et eller andet tidspunkt

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 22-03-06 19:25

Jeg tror bare det bliver kedeligt at stå alene og kukkelure en hel nat. Jeg kan ikke forestille mig der er sindssygt meget gang i den på sådan en tankstation..

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-06 19:55

Nå det tror du ikke LOOL

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 22-03-06 20:11

HIHIHI

Godkendelse af svar
Fra : epidedymittis

Dato : 24-03-06 16:02

Tak for svaret Kortoververden.