/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Porte
Fra : halloodk
Vist : 894 gange
500 point
Dato : 20-03-06 23:34

Jeg håber dette er det rigtige sted at stille spørgsmål om porte.
Hvor kan jeg se hvilket porte jeg råder over og hvordan kan jeg se hvilket port jeg skal åbne i en givne sitution.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 500 point
Dato : 21-03-06 02:54

Du kan ikke umiddelbar se hvilken port du skal åbne i en given situation, nogle online spil giver oplysning om hvilke porte der skal åbnes for at spille online, din firewall vil spørge om du vil give tilladelse til et program om at gå på nettet, ikke hvilken port programmet vil benytte, med programmet Active Ports kan du
Citat
Active Ports
Active Ports - easy to use tool for Windows NT/2000/XP that enables you to monitor all open TCP and UDP ports on the local computer. Active Ports maps ports to the owning application so you can watch which process has opened which port. It also displays a local and remote IP address for each connection and allows you to terminate the owning process. Active Ports can help you to detect trojans and other malicious programs.
kopieret fra http://www.protect-me.com/freeware.html du kan hente prrogrammet her http://www.download.com/3000-2085-10062969.html?part=65960&subj=dlpage&tag=button
Hvor mange porte du råder over? alle dem du har brug for plus nogle tusind flere

Kommentar
Fra : bjheste

Dato : 21-03-06 19:04

hej...
Du kan, som #1 siger, ikke se hvilke porte du skal åben, men du kan prøve at logge ind i din router. Det gør du ved at åbne en netbrowser og skrive "http://www.routerlogin.com". den beder højst sandsynligt om username og password og det er ved de fleste routere: admin//password, altså username: admin og password: password....
ved mig står der så i menuen "port forwarding" der kan osse stå noget andet, men der vil stå et eller andet med "port", og der vil du kunne se hvilke port der er åbnet.

håber dette besvare dit spørgsmål
//Bjheste

Kommentar
Fra : jamanda

Dato : 24-03-06 06:55

hmmmmmmm. fik lyst til at prøve "http://www.routerlogin.com". men ender på en side der hedder netgear. Det var vist ikke helt meningen. er det fordi jeg skal adressere min router direkte?

Kommentar
Fra : halloodk

Dato : 24-03-06 08:39

Jeg har købt et program der hedder Ares ultra et fildelingsprogram og fik ved en fejl slettet port nr. Er der nogen der kender det program og kan fortælle mig hvilket port den kræver til download. Min download hastigfhed faldt fra 300-400 kbsec til 3-8 kbsec.
Til o.v.n. jeg har det program du omtaler og har prøvet indsætte nogle af de værdi der fremkommer der men jeg tror det er afsenders port nr. det ændre ikke på noget hos mig.

Godkendelse af svar
Fra : halloodk

Dato : 04-04-06 19:05

Tak for svaret o.v.n..