/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Deling af adsl
Fra : sene4brik0
Vist : 368 gange
50 point
Dato : 19-03-06 15:38

Vi prøver at tilslutte en 2 ports HUB til ADSL modem, men det går galt, vi mister totalt forbindelsen til bredbånd, og bagefter, når vi går tilbage til det oprindelige(uden HÙB), kan vi heller ikke få gangi i forbindelsen igen.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 19-03-06 16:38

Forbinder I fra ADSL routeren til Line-In på HUBén?

I må ikke bruge et vilkårligt stik.

Har I sat HUBén på til at den skal være DHCP server (tildele lokale IP-adresser).

Når I har lavet ændringer, genstart PC, da den skal have ny IP.

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 19-03-06 17:31

Har i en router?

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 19-03-06 17:35

hej med jer
Har i en gang sat en PC til adsl modemet ved kant routeren hvilken PC det var, og holder fast i denne ved hjælp af MAC addressen, altså den faste addresse på det netkort der sidder i PC'en.
kantrouteren er den router der sidder ved eks. TDC. (hvor jer er ansat)
Hvis du vil sætte en ny ting på skal du vente en time, herefter er pladsen frigivet til et nyt netkort
vær opmærksom på om du har ret til at få 2 netaddresser, og kun da kan 2 netkort køre her.
Ellers er det en router der skal til og en time at vente på plads til denne.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-03-06 18:05

Og lad os lige slå det helt fast. Her kalder vi en skovl for en skovl, og en spade for en spade.
En HUB er fra ruder konges tid, og er i dag helt YT!
En SWITCH kræver en IP-adresse for hver port der skal bruges!
En ROUTER skal kun have en enkel IP-adresse, og er en intelligent Switch, som selv kan uddele lokale IP-adresser.
Så for at få et korrekt svar hurtigst muligt, så kald tingene ved rette navn.

Har du en DHCP adresse, så har du som regel også 2 IP-adresser, hvor imod med en statisk forbindelse, er der normalt kun en IP-adresse.

Med to adresser, kan du dele dit net med en switch, og tilkoble to routere til switchen, så du får to selvstændige lokalnetværker. - Men det er nok ikke det du mener med deling.
Så her er en ROUTER lige sagen. Her får du et netværk, som køre gennem routeren når du skal ud af huset, og et lokal netværk, hvor du kan tilslutte alle de enheder du lyster inden for den grænse som du har lokale IP-adresser til.
Har du så ikke nok i de 4 LAN porte der normalt er, sætter du blot en switch en en eller flere LAN porte, for på den måde at udvide mulighederne.
Når først routeren køre, er det en nem sag, at udvide med en switch, da routeren styre hele herligheden.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-04-06 21:14

Håh! Hvad sker der her, eller hvorfor sker der ikke mere!

Har du helt mistet forbindelsen: sene4brik0