/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Æbleeddike.. virker det?
Fra : Signepigen
Vist : 13286 gange
50 point
Dato : 19-03-06 12:12

Hej

Jeg har hørt at æbleeddike skulle hjælpe til at forøge stofskiftet, og dermed være en sund måde at sætte gang i vægttab, samtidig med at man motionerer og spiser fornuftigt. Engang kunne man jo købe det i piller som hjælp til vægttab.

Er der nogen der har erfaringer, gode, dårlige eller helt neutrale med æbleeddike?

Signe

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 19-03-06 12:46

Har prøvet det - og ingen effekt på min krop.

At spise chili hjalp lidt i begyndelsen .... har også forsøgt med grapefrugt - heller ingen effekt.

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 19-03-06 12:49

Min erfaring med Æbleeddike er at det hjelper på blodomløbet ,og virker vanddrivende ,ved at de findes i piller ,men dem har jeg så ikke prøvet.

Kommentar
Fra : susanne60

Dato : 19-03-06 12:50

Jeg har prøvet det med succes. Men forstået på den måde at det hjælper med at holde din mave i gang - sætter gang i tarmene. Så hvis du har tendens til lidt træg mave, er det en stor hjælp. Derudover synes jeg også det hjalpt noget på sukkertrangen! MEn noget mirakelmiddel skal du ikke regne med at det er. Kun et af mange gode midler til at holde kroppen på toppen.

knus
Sanne

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 19-03-06 12:54

Nu er det ikke primært stofskiftet der har noget at gøre med vægttab
(medmindre man ligefrem lider af en stofskiftesygdom der gør, at man tager på eller modsat ikke kan holde vægten, men så ville der være andre symptomer der hurtigt ledte på sporet af noget sådant)

Det har derimod at gøre med, hvor hurtigt og effektivt man forbrænder kalorier (hvilket slet ikke er det samme som stofskifte) .
Og at man ikke indtager flere kalorier end man forbrænder.

Hvordan æbleeddike virker, afhænger vist af hvem der forhandler det:
Nogen siger det hæver stofskiftet, mens andre påstår det binder fedtet og derfor virker slankende....og jeg tror ikke på nogen af dem

Men, at det derimod er blevet et middel, som så mange andre, der bliver solgt til nogen der tror på nemme løsninger og derfor er villige til at betale en masse penge for noget i håb om at tabe sig på en let og "smertefri" måde..................men sådan er virkeligheden ikke

mvh dova

Kommentar
Fra : marie20

Dato : 19-03-06 12:56

Jeg har prøvet det og det havde heller ingen effekt på mig.
Jeg mener det praler med at holde maven i form, og derfor "underforstået" hjælper til vægttab...
Af alle uduelige kosttilskud er det ikke dette du skal bruge dine penge på, hvis det endelig er så køb krom/chrom det nedsætter trangen til sødt -i hvert fald på min krop...

Kommentar
Fra : ardal123

Dato : 19-03-06 12:57

har også prøvet drt ingen resultat.
men mange grønsager og 2-3 stk. frugt om dagen og masse af motion,
drop smøret og det lyse brød,og spis kun rugbrød og knækbrød.det hjælper.

Kommentar
Fra : ardal123

Dato : 19-03-06 17:09

æbleeddike er godt at drikke på fastende hjerte= hvis man har sukkersyge eller man har træg mave.

herluf

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-03-06 17:42

Høhø, da jeg var ung blev æbleeddike lanceret som hjælp til rygestop...

Nåmen jeg har faktisk tabt et kilo pr md. siden januar... Det lyder måske ikke af så meget, men det vil jo blive til 12 kilo pr. år..... Hvor er jeg så henne om 5 år, når jeg vejer 83 i dag

Jeg er ikke meget for tung. Faktisk regner jeg med at krydse den magiske grænse fra "overvægtig" til "normalvægtig" (BMI=25) 1. maj.

Og jeg bruger ikke specielle diæter eller lignende. Og heller ikke dyre "kosttilskud".

Jeg bruger 3 ting, som ikke koster ret meget.. :

1) Et realistisk mål (gratis) -Mit hedder 1 kilo pr. måned.
2) En skridttæller. -Med den forsøger jeg at "optjene" så mange skridt som muligt hver dag.
3) Økologiske gulerødder. Jeg har ALTID!!! en skål med stænger af økologiske gulerødder stående indenfor rækkevidde.

For mig virker det...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-03-06 19:06

Jeg tror ikke på at æbleeddike har nogen som helst indflydelse på stofskiftet. Hvis det havde det ville det være en yderst effektfuld medicin, som krævede recept.

Der er skrævet meget sludder om stofskifte her. Stofskifte er betegnelsen for forbrænding af stoffer i legemet. Stofskifte er nødvendigt for at skaffe den energi, der skal til at opretholde livet. Det gælder mennesker , dyr og næsten alle planter.Nogle specielle svampe og bakterier, kan klare energien ved andre processer. Energien måles i calorier ( andre enheder som Joule bruges undertiden). Stofskifte angives derfor ofte i calorier pr tidsenhed og ofte også pr vægtenhed af legemet. For de typiske planter og dyr er det af størrelsesordenen en kilocalorie pr time pr kg.

Det er således noget forbandet sludder når der er en som skriver således.
"
Det har derimod at gøre med, hvor hurtigt og effektivt man forbrænder kalorier (hvilket slet ikke er det samme som stofskifte) .
Og at man ikke indtager flere kalorier end man forbrænder.
"

Han kan ikke engang stave rigtig til calorie. Det er heller ikke noget man forbrænder , men et mål for for den frigjorte energi ved forbrændingen.

Man spiser heller ikke calorier. Man spiser fødestoffer, som ved forbrænding kan give et antal forskellige calorier.

Man kan i øvrigt sagtens spise mere føde end man forbrænder. Det giver vægtforøgelse eller kan ved dårlig fordøjelse passere "ubrugt" igennem systemet.

Ja det handlede ikke så meget om æbleeddike . Men det gav luft.

Godkendelse af svar
Fra : Signepigen

Dato : 19-03-06 20:39

Tak for svaret dova.