/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
på besøg i fælles hjem
Fra : benles44
Vist : 681 gange
200 point
Dato : 17-03-06 20:02

jeg har en søster som bor i den samme by som mig og vi har et godt forhold vi sms og ringer og ses af og til.
Min mand blev sur på min søster og svoger for 6 år siden, og han er ikke tyben der tilgiver.
Vi er flyttet for nylig hen i et dejligt hus og de har andre i min familie set, og jeg ville gerne kunne invitere min søster og svoger på en kop kaffe, men det vil han ikke høre tale om, jeg har spurgt om han for min skyld ikke vil slå en streg over men det vil han bestemt ikke.
Så har jeg foreslået ham at han kunne køre hen til en af sine få venner imens jeg havde besøg af min søster og svoger og så blev han smadder sur.
Hvad mener I kan jeg i det mindste ikke forlange det????????????????

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-03-06 20:11

Jeg ville nu mene, at der skulle mere til sådan en opførsel din mand lægger for dagen, end at han "bare blev sur på dem".

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad der ligger bag historien, men vil mene, at umiddelbart lyder det som en noget umoden indstilling, ikke at kunne tale sig til rette og komme til en accept af familiemedlemmer.

Hvis det var mig, så ville jeg kort og godt sige, at din søster og hendes mand kom på besøg den og den dag, og at det så må være op til ham selv, at tage stilling til om han vil være til stede eller ej.

Selvfølgeligt lidt afhængigt af, hvad der ligger bag......hvis det bare er barnagtig stivnakkethed, ville jeg ikke betænke mig.

Men selvfølgelig kan der være tale om store uoverensstemmelser, hvor din mand er blevet så uretfærdigt behandlet, at hans synspunkt er forståeligt.

Det kan du forhåbentligt vurdere.

mvh dova

Kommentar
Fra : benles44

Dato : 17-03-06 21:35

faktisk kan jeg snart ikke huske hvad der egentlig skete, men de havde ikke hilst på ham nede i en butik, og jeg har spurgt min søster og hun sagde at det var ham.
Det syns jeg så at man godt kunne slå en streg over og komme videre, så jeg havde så osse tænkt at invitere dem og så må han jo køre hvis han ikke vil være i stue med dem.
For at vende tilbage til for 6 år siden, så var det i forbindelse med min fars død for 6 år siden, der blev sagt forskellige ting og nogle familie medlemmer syns at nogle ragede lidt for meget til sig, og det var ikke os søskene der havde det største problem det var nærmere min svoger og min mand.
Og jeg beskæftigede mig mest med at jeg havde mistet min far og var meget ked af det, så var jeg ligeglad med hvem der rendte med min fars fræser.
Jeg var da osse lidt sur på min svoger over noget han ville bestemme, men det har jeg da lagt bag mig, jeg behøver jo ikke at elske min svoger, det er min søsters mand og jeg accepterer ham af den grund.
Det iriterer mig efterhånden at når min mand bliver sur på nogle så skal det åbenbart være for altid.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-03-06 21:47

Jeg syntes ofte man hører, at der bliver ballade i forbindelse med dødsfald/arv, men helt ærligt, det nag burde være ude af verden for længst.

Jeg syntes god du kan inviterer din søster og svoger, hvis de overhovedet har lyst til at komme på besøg, for selv om din mand ikke er til stede, giver det en underlig stemning, vil jeg tro. Det kan da
være din mand ændre mening, når han finder ud af, at du holder fast på din invitation, og oveni købet bliver hjemme.

Jeg ønsker for dig og din søster, i finder sammen igen, og helst alle fire

Kommentar
Fra : benles44

Dato : 17-03-06 22:20

ja det ville være dejligt, men jeg tror det ikke han er stædig som et æsel når det kommer dertil, men det næst bedste er så at han forlader hjemmet så jeg kan have besøg uden gnidninger,han har opdaget at jeg har stillet spørgsmål her ind til, han blev lidt mopset.
Men har ellers ikke kommenteret det.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 200 point
Dato : 17-03-06 22:24

benless44.... han har jo da fået noget at tænke over, og når han kun blev "lidt" mopset, og ikke
p.... sur/gal, ville jeg ikke være i tvivl, inviter du blot din søster og svoger,

Hej enless44's mand, glæd din kone og stift fred, man lever kun en gang, livet er for kort til at bærer nag

Kommentar
Fra : benles44

Dato : 17-03-06 22:27

ja tak det tror jeg egentlig osse nu kan han tygge lidt på det nogle dage.
Tak fordi I var der en fredag aften og vendte det med mig.
God weekend mange hilsner herfra

Godkendelse af svar
Fra : benles44

Dato : 17-03-06 22:36

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-03-06 22:40

Selv tak, det var da så lidt. Jeg håber det bliver et rigtigt godt besøg/genforening

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 17-03-06 22:42

Fortæl din mand at han ikke mister en legemsdel ved at tilgive. højst sansynligt vil han få det meget bedre.
jeg tror at mænd har sværer ved at tilgive end kvinder. jeg har i hvertilfælde. det er noget med ære og sån´noget pis,,,

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 17-03-06 22:45

jeg syntes at du skal invitere din søster og hendes mand-for søskende skal holde sammen-det er egoistisk af din mand at blive sur når du har sagt han kunne køre en tur-så vil jeg oveni købet også sige at især når grunden til at din mand er sur er pga arv fra en af DINE forældre det har han da intet med at gøre, har selv lige mistet min mor og min mand eller svoger/svigerinde skulle lige have blandet sig, de var slet ikke til stede for det er kun for familien
ladies

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 17-03-06 22:46

jeg synes du belønner en fejl kommentar. men det sker ustandseligt her på kandu.dk

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-03-06 23:05

Knete, jeg kan ikke forstå din sidste bemærkning, for det ser da i mine øjne ud som om vi er enige??

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 17-03-06 23:21

det er netop pointen. vær enig med spørger og pointene er hjemme. jeg mener rent faktisk at dova´s kommentar, som endda kom før din er den bedste kommentar og derfor burde være blevet belønnet.
det er nu en gang mit synspunkt, som du selvfølgelig har lov til at være uenig i.

Kommentar
Fra : benles44

Dato : 18-03-06 08:36

Tak alle sammen for gode indlæg, jeg syns osse at Dova skrev godt, jeg tænkte nok bare ikke lige på hvem der får point.
Egentlig var jeg lidt spændt på om nogle ville holde med min mand.
Men jeg har besluttet mig, jeg vil invitere min søster og svoger på en kop kaffe og så må han jo køre.
Så gør han nok det samme mod mig inviterer en hjem af hans kammerater jeg ikke bryder mig om, men så kan jeg jo osse køre, og jeg vil da ikke føle mig ret meget generet for jeg kører da så tit afsted med børnene i svømmehal eller hen til min mor eller hva vi finder på