/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Fra Hotmail til Photoshop?
Fra : olelyster
Vist : 710 gange
100 point
Dato : 17-03-06 19:32

Har modtaget nogle MEGET store fotos i min Hotmail. Hvordan får jeg dem ført over i Photoshop Elements 2, så jeg kan formindske og printe dem ud?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-03-06 19:38

Ved at klikke på ikonet for Gem oppe i øverste venstre hjørne af billedet.

Så kan du gemme det i billedmappen i dokumenter og hente det derfra til Photoshop

Sådan gør jeg, ved ikke om der er andre måder.

mvh dova

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-03-06 20:16

Jeg plejer bare at højreklikke på emnet og vælg "Gem billede som..." og så kan du bestemme hvor du vil gemme billedet på din computer og så kan du hente det ind i Photoshop.

//bentjuul

Kommentar
Fra : olelyster

Dato : 17-03-06 20:23

Jeg kan godt gemme billedet (jpg-ikonet) på Skrivebordet. Men når jeg dobbeltklikker, får jeg meddelelsen:
“Couldn’t display ”billednavn” because a suitable graphics could not be found.”
Til det kan jeg kun trykke “OK” – ingen valgmuligheder.

Kommentar
Fra : olelyster

Dato : 17-03-06 20:36

- og når jeg højreklikker på biledets jpg-ikon og vælger "Åbn med ... Photoshop Elements 2", åbnes Photoshop, men i stedet for billedet, meddeles der:
“Couldn’t display ”billednavn” because a suita ble graphics could not be found.”
Til et kan jeg kun trykke “OK” – ingen valgmuligheder.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-03-06 20:36

start elements
File > open > find dit billede > åbn
Nu bør billedet ligge i elements klar til at ændre

Kommentar
Fra : olelyster

Dato : 17-03-06 20:37

- nej den siger nu:
"Could not open “billednavn” because an unknown or invalid JPEG marker type is found.”
“OK”

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-03-06 20:50

Ja så er der måske fejl i den fil du har fået tilsendt, for elements kan åbne lidt forskellige filtyper.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-03-06 20:52

Hvis du vil ha' det kan jeg da prøve at åbne en af dine filer hvis du sender via gmail.

Kommentar
Fra : olelyster

Dato : 17-03-06 21:06

OK, e.c.
Hvad er din mailadr?

Kommentar
Fra : BarsKill

Dato : 17-03-06 22:38

- men har du prøvet selv at navngive billedet efter tryk på "Gem billedet som..."?
mvh Karsten

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-03-06 01:18

Hvis du kan flytte billedet over i billedmappen, så prøv at åbne det med Windows Fax- og billedfremviser.

Når du har gjort det, kan du kopiere billedet f.eks. til dokumenter.

Når du først har åbnet billedet og vil kopiere det til et andet sted, får du muligheden for at ændre det til en JPG-fil, det skal du gøre, så virker det bagefter.

mvh dova

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-03-06 11:48

vælg gem som - placer på skrivebord eller i en mappe. Der kan du se filformatet hvis du vælger at se detaljer - prøv så at se i det program du vil bruge (photoshop i dit tilfælde) om det understøtter netop det filformat.

Gør det ikke så hent det for eks ind i paint og lav det om (gem som) til jpg der og se om det hjælper.

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 100 point
Dato : 19-03-06 13:15

Desværre - jeg kan ikke åbne filen/billedet.
Jeg har prøvet at omdøbe filen til mange formater.............virker ikke.
Den kunne hentes via webmail, da Outlook Express ikke kunne li' den.
Der er noget i filen for ved omdøbning til txt eller htm vises der lidt vrøvl.
Sorry
Eyvind.

Godkendelse af svar
Fra : olelyster

Dato : 19-03-06 14:02

Tak for svaret e.c.