/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
netgear og IP adresser
Fra : Kloffer
Vist : 667 gange
100 point
Dato : 16-03-06 00:28

Jeg har Linksys Access Point og netgear wg111 trådløs usb-adapter til min stationære.
Det virker fint når det ikke er krypteret.
Når jeg kryptere (WEP) virker wg111 ikke på min stationære. Men min bærbare med trådløs built-in virker fint.
Der er fin forbindelse fra den stationære til Linksys AP, men der er vrøvl med adresserne. Wg111 finder tilsyneladende ingen ip-adresse.
Hvad skal jeg gøre ?

Vh Kloffer

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 16-03-06 15:51

hej Kloffer
Har lige været igennem en tilsvarende øvelse
jeg forstår det virker fint uden krypto
der er altså en forskel i måden de to ting forstår din nøgle.
du skriver også WEP alså er krypterings måden ens
også 64 byte eller 128 ???
Prøv at indgive nøglen som hex det gør det nemmere et få dem ens.
selvfølgelig får du ingen ip addresse da den kommer når forbindelsen er etableret.
se på net iconet om der er fuld forbindelse.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : Kloffer

Dato : 16-03-06 17:45

Hej Steen.

Jeg har krypteret i 64.
Jeg ved ikke hvordan man "indgiver nøglen i hex".
Netgear Wg111 kan ikke så mange krypteringssprog så valgmulighederne er begrænset.
Der er masser af forbindelse. Meget kraftigt signal.

Vh Kloffer

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-03-06 19:13

Når du indskriver nøglen i HEX, bruger du de HEX-decimale cifre, som går fra 0 til 15, og skrives med følgende tegn: " 0123456789ABCDEF "
64 bit skrives med 10 HEX-tal og 128 bit med 26 HEX-tal

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 16-03-06 22:03

ok har læst de andre comment
held og lykke pøj pøj
steen