/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
OS; XP Media Center vs XP Pro
Fra : lallebae
Vist : 539 gange
100 point
Dato : 14-03-06 21:07

Overvejer at købe en Dell Inspirion bærbar computer.
Skal jeg vælge Windows XP Media Center eller Windows XP Pro som operativ system,og hvorfor.
PC skal bl.a. bruges som TV/DVD afspiller og internetspil.

Kommentar
Fra : sikkerhedsmargin

Dato : 14-03-06 21:14

Hejsa

Jeg ville vælge Windows XP pro, så kan du altid selv installere det software, som du synes.
Med Windows XP Media Center er du også bundet mere op på Microsoft og får, synes jeg selv, ikke de valgmuligheder som Windows XP Pro trods alt giver dig.
og da du i forvejen skal bruge den til spil, er Windows Xp Pro at foretrække.

Accepteret svar
Fra : lawitt

Modtaget 110 point
Dato : 14-03-06 21:40

Hej, du kan se mere/sammenligne versionerne her:

http://www.microsoft.com/windowsxp/evaluation/compare.mspx

Jeg ville aldrig selv have Medie Center udgaven men det kommer helt an på hvor megen kontrol man ønsker at have over tingene. Kort sagt kan Pro det samme som Medie Center hvis man ved hvilke ekstra programmer/utilities man skal bruge og har det rette HW og selv kan installere/sætte det op.

Håber dette hjælper.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 14-03-06 22:11

Bruger Win-mce 2006 og er tilfreds, som jeg ser det er det mere en pro end en home.
Ved faktisk ikke hvad jeg savner.
I opstart hedder den bare XP, I diverse testogrammer hedder den pro.
Prismæsig er den ca 200kr dyre end home og ca 300kr billigere end pro.
Tror at win-mce er mere op to date Den hedder jo 2006. men krævede da en del download aligevel

Godkendelse af svar
Fra : lallebae

Dato : 14-03-06 23:24

Tak for svaret lawitt.