/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Skat??
Fra : ThomasEp
Vist : 625 gange
25 point
Dato : 14-03-06 19:27

Hej, jeg har lige fået at vide om jeg får penge tilbage i skat, jeg får lidt tilbage..

Så har jeg været nede på mit arbejde og og sætte min skatteprocent op med 2 % sidste år.. Medregner told og skat de 2 % i deres udregning eller kommer det først senere?

Kommentar
Fra : sikkerhedsmargin

Dato : 14-03-06 19:31

Hvis denne skat gælder sidste indkomstår medtager de denne ellers gør de ikke.
Så hvis indtægten dækker 2006 kommer den først med næste år.

Kommentar
Fra : ThomasEp

Dato : 14-03-06 19:37

forklar lige nærmere?? jeg er lidt sløv i styrehuset hvad det sådan noget angår..

Jeg gik jo op og sagde at jeg ville betale 2% mere i skat sidste år på min arbejdsplads til kontordamen! Lægger told og skat så de 2% til eller går skatte kontoret kun ud fra hva der står på mit skattekort hvor der står 40%

Accepteret svar
Fra : sikkerhedsmargin

Modtaget 35 point
Dato : 14-03-06 19:39

Din arbejdsgiver trækker så de to procent ekstra.
Disse vil derfor blive indbetalt til skattevæsenet det år de er tjent.
Så hvis de er tjent sidste år, indgår de i den penge, som du har fået retur i år.
Mere er der såmænd ikke i det.

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 14-03-06 20:05

Hej

"Skat" beregner på følgende måde:

De tager din indtægt og beregner præcist hvor meget du skal betale i skat.

Derefter fratrækker de det din arbejdsgiver har indbetalt i skat i dit CPR nummer.

Dvs. de har modtaget et større beløb end de umiddelbart kunne forvente, men det reagere de ikke på, de anvender det fysiske beløb som de har modtaget, dvs. du får godskrevet det korrekte beløb.

At du "kun" får lidt udbetalt i overskyende skat må betyde at din forskudsregistrering var for lav, dvs. hvis du ikke havde hævet med 2%, så skulle du formentlig have indbetalt restskat.

Hilsen

Leo Lund

Godkendelse af svar
Fra : ThomasEp

Dato : 14-03-06 20:07

Tak for svaret sikkerhedsmargin.