/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Fjernsyn - Fejl i billedet
Fra : ulrik28
Vist : 872 gange
100 point
Dato : 12-03-06 15:15

Jeg vil gerne have lidt råd omkring mit fjernsyn.

Kort efter jeg har tændt det, "flimrer" skærmbilledet. Man kan se lidt af billedet på den nederste halvdel men med masser af vandrette, hvide streger. Det kan ske et par gange og varer ikke mere end et par sekunder.

Fjernsynet er ca. 4 år gammelt. Et ganske alm. Grundtvig 28"

Er der nogen der har en idé om hvad problemet kan være og hvad det koster?
Et lignende fjernsyn koster omkring 2.000, så en evt. reparation skal helst ikke koste for meget.

Spørgsmålet er også stillet andet sted, men jeg vil gerne have så mange synspunkter som muligt.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-03-06 16:03

Noget tyder på at det er liniestyringen der er dårlig, og med de værkstedspriser der er i dag; så køb hellere et nyt. Det er billigere og så har du et nyt igen !

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-03-06 16:04

Hej
Tvivler på det kan betale sig at lave, du regne med at det koster, før de overhovedet har åbnet flimmerkassen.
Det har noget med højdejustering at gøre, og er egentlig nemt at lave, men værkstedet skal have penge.....
Men kender du en der laver sådant,,, sort, så få det lavet, ellers regn med at det pludesligt kun er en hvid stribe forneden.
Har haft mange apperater, med den fejl i, og de er alle brændt af, eller det ikke kan betale sig at reparere det.
Det kan være, du muligvis kan finde en koldlodning, hvis du ser efter, med en lup.
Ellers prøv at give det et ordentlig dask foroven men kun hvis det bliver helt tosset, plejer at virke.

Kommentar
Fra : ulrik28

Dato : 12-03-06 18:30

Tak for Jeres indlæg. De bekræftede mine anelser
Jeg havde samme problem for nogle år tilbage - det endte med at det gik helt kold.

Men jeg ser det positive i det - jeg kan tillade mig at erstatte det gamle med et der er lidt bedre

Jeg har set på et 32" Philips i bilkas tilbudsavis. Det koster 3899,- med en besparelse på 1200,-
Er det et okay køb?

Til sidst vil jeg gerne have lov til at dele point mellem Jer som tak for hjælpen. Der var kun et minut mellem jeres indlæg og de er begge oplysende.
Hvis jeg godkender et at jeres svar, kan vedkommende så give den anden 50 point?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-03-06 18:52

Helt iorden med mig.
Syntes Bilka´s tilbud er lidt i overkanten.
Men nu der jeg heller ikke efter tilbud, på Tv

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-03-06 18:53

Du kan bare annulere spørgsmålet, og smide point andetsteds

Kommentar
Fra : ulrik28

Dato : 12-03-06 19:48

50 Point til sofus.dk findes her:
http://www.kandu.dk/QuestionHist.aspx?qid=84537

50 Point til Severino findes her:
http://www.kandu.dk/QuestionHist.aspx?qid=84538

Jeg takker endnu engang for hjælpen

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-03-06 20:38

Annuller spørgsmålet
Fra : ulrik28

Dato : 13-03-06 08:33

Jeg har valgt at dele point mellem 2 brugere. Point er lagt i nye spørgsmål.