/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Tekstfarve på skrivebord
Fra : Boxerpige101
Vist : 1597 gange
100 point
Dato : 12-03-06 13:59

Hvordan får jeg ændret farven på teksten der står under mine ikoner på skrivebordet i Windows XP prof.
I gamle dage Windows 3.10 og 3.11 kunne man ændre denne farve, uden at ændre andet, men det kan jeg ikke finde ud af hvordan jeg gør nu.
Det er ikke temaerne men kun skriftfarven jeg ønsker at ændre.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-03-06 14:26

Højreklik på skrivebordet: Vælg; 'Egenskaber' nederst i menuen ..og fanen Udseende [Avanceret]
..osv.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Boxerpige101

Dato : 12-03-06 14:52

Dutter ikke der kan du vælge skrifttype og størrelse men ingen farve, den er nedtonet.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-03-06 15:13

Du skal klikke på 'kassen' Meddelelsesboks i det 'grå' vindue som vider indholdet, hvor der står: Meddelelsestekst ..altså; når du har klikket [Avanceret]

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-03-06 15:15

Bullocks ...jeg tog fejl ...undskyld

..men det er dér et sted

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-03-06 15:23

Besynderligt? Vælger man Ikoner under rullemenuen 'Elementer', kan man vælge skrifttype og Bold eller Itallics, men ikke skriftfarve?

Jeg hænger lige på her

Det skal liiige siges jeg bruger Windows klassisk tema

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-03-06 16:12

Du kan finde et program her, der kan hjælpe dig
TransText
http://www.steenmartinsen.dk/programmer/index.htm

Kommentar
Fra : Boxerpige101

Dato : 12-03-06 17:01

Tja jeg kan ikke ændre skriftfarven i Transtext, jeg har prøvet men intet sker på skrivebordet, så enten kan jeg ikke finde ud af at bruge den eller også kan den ikke bruges i XP

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-03-06 17:31

Har du sat baggrundsfarven til transperant, så skulle det virke.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-03-06 17:33
Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-03-06 17:45

kontrolpanel/skærm/udseende/avanceret/
mener at det har noget med dine farver på skrivebord at gøre.
Det kan rettes der, men kan desværre ikke huske det.
Prøv at tænk på hvad du ændret, og gå tilbage og ret.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-03-06 18:37

fusse - at farverne kan ændre sig fra lyst til mørkt bunder ganske rigtigt i om baggrunden er lys eller mørk - men har ikke noget med selve spørgsmålet at gøre

(drøner lige bane 18 )

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-03-06 20:56

Hvem er fusse.......
Har klaret bane 18,

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 12-03-06 22:01

Boxerpige101 - TransTekst virker fint i XP

Kommentar
Fra : Boxerpige101

Dato : 12-03-06 22:05

Det kan godt være Anyway, kan jeg så få en forklaring hvordan man ændrer farven blivende , for jeg kan ikke få den til det

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 12-03-06 22:13

Halløjsa
Jeg har lige eksperimenteret lidt rundt. Det ser ikke ud til at skriftfarven under ikoner kan bestemmes manuelt, men er direkte afhængig af det valgte tema og så skrivebordsfarven. Der er en eller anden automatik der sørger for at skriftfarven altid er en anden end skrivebordets farve. Hvordan man sniger sig uden om dennne afhængighed ved jeg ikke, endnu.

Kommentar
Fra : Boxerpige101

Dato : 12-03-06 22:18

Kan man evt. lave sit eget tema , og hvordan gør man det så? Brassivitski

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 13-03-06 05:56

Hej,
Kan kun sige, at du har lavet et eller andet her
kontrolpanel/skærm/udseende/avanceret/
Ellers skifter de ikke normalt farve.
Hvis du har ændret andre farver/baggrund, når du skriver, kan have indflydelse.
Jeg løste problemet for nogle år siden, men men det er gået i glemmebogen.
Og vil ikke til at rode med det, men løsningen var meget simpel.

Har du prøvet at ændre dit skrivebordbillede, til ren farve, eller omvendt.
Prøv engang med ren farve.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-03-06 06:12

gad vide om mit link ikke kan læses for det virker

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 13-03-06 06:39

Til miritdk!
Gad vide om du selv har læst det der står på siden du linker til????? Hvis det er linket du skriver 12-03-06 17:33, så står der intet om teksten på ikoner, men kun om teksten i vinduer, det er vist ikke helt det samme.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-03-06 06:43

jo vel står der så noget om det -

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 13-03-06 09:18

Hvis du under Settings i TransTekst sætter prik i Transparent, klikker på ændre farve. Her kun du vælge hvilken farve du ønsker. Sæt prik i Launch... og Show.. Nu husker windows farverne. Jeg har selv afprøvet på gul og rød.

Kommentar
Fra : Boxerpige101

Dato : 13-03-06 14:31

Anyway jeg har stillet min transtext præcis som du skriver og intet sker, min tekstfarve er og bliver hvid, så enten gør du noget du ikke skriver du gør eller også er jeg tosset

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 13-03-06 17:35

Boxerpige101 -> Jeg er nu sikker på du ikke er tosset. Det må være noget andet der er galt. Jeg har selv XP PRO og fremgangsmåden jeg bruger er som jeg beskrev. Jeg må lige grunde over hvad der kan være gået galt for dig. Har lidt småtravlt nu - vender tilbage senere. Måske har en anden forklaringen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-03-06 17:38

mon ikke det hjælper at sætte den i klassisk visning

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 13-03-06 17:40

sofus.dk -12-03-06 17:45 -> Skrivebordsfarven har ikke noget at sige. Jeg kan ændre skriftfarven med Transtekst til hvad jeg vil. Lige nu har jeg prøvet blå tekst til blå baggrund - (næsten usynligt så)

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 13-03-06 19:18

MIRITDK
NO! Der omtales kun tekst i vinduer, altså den tekst der skrives i f.eks. Word. Elementet 'Vindue' er ikke teksfarven på ikonteksten.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-03-06 22:19

elementet ikon !!!!!!!!! det finder man under en rulleliste - det kræver de fleste steder at man aktiverer layouttypen windows klassisk. NÅ !!!!

Det går fint her - har også xp - så hvorfor skulle det ikke virke for andre ????

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 14-03-06 06:22

Halløjsa!
Når jeg går ind i elementet 'Ikon', kan jeg ændre skriftstørrelse, bold, kursiv. Felterne til farve er nedtonet. Jeg bruger klassisk skrivebord, og min Windows er version XP Home, version 2002, med servicepack 1. Kan det have noget at gøre med om skrivebordet er sat til at vise Web-indhold, eller ej. Jeg mener at kunne huske, at når man første gang vil bruge et jpg billede som baggrund, kommer der en besked om at skifte til visning af Web-indhold for at jpg kan bruges? Lige nu kan jeg ikke huske hvor funktionen slås til og fra.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 14-03-06 07:09

Brassovitski ,,,,du er inde på noget der.
Men vil ikke til selv at rode med det, IGEN.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-03-06 09:13

Brassovitski & sofus.dk -> Lige min tanke : Vis skrivebord som webside (mener det er i Windows XP temaet), men vil heller ikke 'pille' ved noget

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 14-03-06 10:09

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 14-03-06 10:13

Visning af webindhold/skærm/ skrivebord/tilpas skrivebord------prøv at gendan standard