/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
fliser på gipsplader?
Fra : jego
Vist : 1430 gange
40 point
Dato : 10-03-06 20:20

Jeg så et sted nogle håndværkere der satte fliser op på nogle grønne gipsplader (godkendte til badeværelser). Det var i såvel brusekabine som badeværelse.
Spørgsmålet er om det er en lovlig og anderkendt metode?
Det ser i hvertfald supernemt ud, idet du let som ingenting får et par plane flader og ikke først skal pudse eller mure vægge op, før du kan sætte fliser op!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-03-06 21:23

Ja det er lovligt, vi har selv lige fået det lavet i et udlejningshus.

Der skal bare forsegles med noget "gummihud" på de grønne gipsplader (smøres på med pensel/rulle ligesom maling)før fliserne sættes på.

mvh dova

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-03-06 21:33

Og brug "gummifuge" ved overgang fra væg til gulv og fra væg til væg.
Bruger du LIP fugemasse findes samme farve også i "gummifuge"

Accepteret svar
Fra : kissan

Modtaget 40 point
Dato : 10-03-06 22:18

Ja det er lovligt iflg. Vådrumsregulativet.

to lag Vådrumsgips på stålskinder, preemet, og behandlet med "gummihud" og hjørneforstærkning.

Alt derom findes i Vådrumsregulativet.

Mvh. Kissan

Kommentar
Fra : sybil3

Dato : 10-03-06 23:22

Det ville også være lidt træls hvis man ikke måtte, for hvordan skulle man ellers lavet et træhus?

Michael, som snart starter på 4 månders ferie, for at bygge et træhus.

Godkendelse af svar
Fra : jego

Dato : 11-03-06 19:37

Tak for svaret kissan. Godt med henvisning til vådrumsregulativet, det havde jeg ikke lig tænkt på

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 12-03-06 17:12

hvor bliver de point af,om jeg må spørge pænt