/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Engelsk skat?
Fra : perfect6
Vist : 1383 gange
200 point
Dato : 10-03-06 19:04

Jeg for tiden udstationeret for et dansk firma i England.

Skal være her i 7 mdr. og er derfor fritaget for at betale dansk skat i denne periode, men skattepligtig i England. Lønnen udbetales af min danske arbejdsgiver og indsættes på min konto i DK.

Med den frie bevægelighed kan jeg bosætte mig i et hvilket som helst EU land uden at registrere mig. Hvis jeg derfor ikke registrerer mig hos de engelske skattemyndigheder ved de jo ikke jeg er i landet og vil derfor heller ikke kræve skat af min indkomst.

Er der mon nogen kontrol mellem de danske og engelske skattemyndigheder af hvorvidt jeg betaler engelsk skat?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-03-06 19:14

Det danske firma, som har udstationeret dig skal jo oplyse om din indtægt.

Hvis du ikke kommer til at betale skat i den periode, du er i England, så kommer du til det, når du vender tilbage til Danmark.

Spørg dog din arbejdsgiver. Arbejdsgiveren har vel erfaring i at udstationere sine medarbejdere.

Tænk også lige over, at din arbejdsgiver ved, hvor du er.

Accepteret svar
Fra : Coliniiii

Modtaget 210 point
Dato : 10-03-06 19:25

Jeg er Englænder, som er pensioneret. Jeg har stædig engelsk pas. Skat har fundert ud af at jeg skulle hav noget pension fra England! Hvis det kunne find ud af det, kan de også finde ud af om du har betalt skat i GB. Det gik en års tid inden jeg fik noget fra GB det passet på øre det jeg var tilkendt.

Godkendelse af svar
Fra : perfect6

Dato : 10-03-06 19:33

Tak for svaret Coliniiii.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-03-06 19:36
Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 10-03-06 20:27

Tak for points. Held og lykke med job i England!