/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
dyrkning af ingefær
Fra : tpjevser
Vist : 2522 gange
300 point
Dato : 08-03-06 21:03

er der nogen der har erfaring med dyrkning af ingefær?

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 310 point
Dato : 08-03-06 21:06

Ingefær
Zingiber officinale med flere
1,5 m. høj sivlignende plante med lange spidse blade og tykke grenede rodstokke i jordoverfladen.
Dyrkning: Kan dyrkes indendørs, eller om sommeren i drivhus. Sol - halvskygge, varmt, næringsrig fugtig jord og fugtig luft. Visner som oftest ned om vinteren. Overvintres frostfrit.
Krydderi: Velkendt asiatisk krydderi, der også har vundet frem i Danmark.
Medicinsk: Mod køre- og søsyge, kvalme, kolik, dårlig fordøjelse, forkølelse, hoste og dårligt blodkredsløb m.m. Udrensende.
Kosmetisk: I creme, shampoo og massageolie.
Diverse: I øl.
Staude, frostfri.

fra dette link http://www.urtegartneriet.dk/Krydd.htm#i

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-03-06 21:21

Det har jeg ikke forstand på. MEN jeg vil gerne lige, i min egenskab af Naturvejleder, have lov til at advare dig og andre imod den plante der hedder Dansk Ingefær. Den er IKKE i familie med "Ingefær - Zingiber officinale". Dansk Ingefær har røde bær og er DØDELIGT GIFTIG. Hilsen Arne

Godkendelse af svar
Fra : tpjevser

Dato : 08-03-06 22:03

Tak for svaret Nordsted1. det var dog et herligt link!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-03-06 22:20

Selv tak, ja faktisk en rigtig god side