/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Hjælp til finansøkonom
Fra : Aleks07
Vist : 375 gange
20 point
Dato : 08-03-06 17:55

Håber der er nogle der kan hjælpe mig med den her.

Det er lige ved at være på falderebet og jeg skal til at søge ind som finansøkonom. Som man kan se på http://www.ug.dk/Uddannelse.aspx?article_id=udb-fi... kræver den bla at man har en gymansiel uddannelse hvilket jeg også har. Men jeg syntes at afsnittet med adgangskravet er lidt tvetydigt. Her står følgende:

Adgangskrav
Du skal have en af følgende uddannelser for at søge om optagelse:

studentereksamen (stx), højere forberedelseseksamen (hf), højere handelseksamen (hhx) eller højere teknisk eksamen (htx) med matematik eller erhvervsøkonomi på B-niveau.

Mit spørgsmål er således, er det kun hvis man har taget en HTX at man ska ha haft matematik eller erhvervsøkonomi på B-niveau. Eller gælder det også mig der kommer fra gymnasiet?

For hvis ikke er jeg nødt til at tage et supplerende kursus i Matematik da jeg er sproglig stundent.

Håber virkelig der er nogle der kan hjælpe, gerne en der går eller har gået på studiet.

mvh

En meget fortvivlet person....

Kommentar
Fra : rwo

Dato : 08-03-06 18:14

Min fortolkning er helt klar:

Du skal have matematik på B-niveau hvis du kommer fra gymnasiet - man kommer ikke ind på en økonomisk uddannelse med mindre end niveau B!

Jeg er 112% sikker!!!

Kommentar
Fra : Aleks07

Dato : 08-03-06 19:03

Ok, jamen som aftenen er skredet frem er jeg også blevet overbevidst om det samme:(

Men tak for hjælpen