/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Afmontering af instrumentbræt
Fra : RonseDK
Vist : 511 gange
20 point
Dato : 08-03-06 11:27

Hejsa.

Jeg har købt blå pærer til instrumentbrættet til min Astra '97.

Hvordan får jeg instrumentbrættet ud, uden at ødelægge noget ?

Jeg har pillet lidt, men for mig ser det ud til at rattet skal af, kan det virkelig passe ?

Med venlig hilsen

Ronnie

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 08-03-06 11:39

Det kan udmærket passe.
Men hvis du vil have den "rette" vejledning bør du låne/købe dig en værkstedsmanual over din bil.

Haynes har nok det bedste bud på en sådan.
Kan enten købes over nettet (som er klart det billigste) eller hos din lokal autoudstyrsforretning.

Held og lykke

Mvh
Palle Jensne

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 30 point
Dato : 08-03-06 12:01

Det skal man på en Astra. Men det kan lade sig gøre uden, hvis du drejer rettet 45grader.

Du skal starte med de 2 skruer, som sidder omme bag rettet, derefter kan du "føle" dig frem.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 08-03-06 20:03

Mener at jeg har pillet instrumetbrættet ud på astra uden og demontere rattet.Du trenger ingen manual hvis du har en lille smule teknisk indsigt. Mener og huske at man må begynne med plast dækslene rundt rat stammen.Så ser du skruene til instrumentene.Du må tage af speedemeter wiren.
alimak

Godkendelse af svar
Fra : RonseDK

Dato : 11-03-06 10:04

Tak for svaret thulin.