/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Fra router til switch!
Fra : pylle
Vist : 667 gange
50 point
Dato : 07-03-06 20:24

Har lige skiftet over til Cybercity og i den forbindelse fået en ny router med kun et' LAN-stik. Har tænkt mig at bruge den gamle router som trådløs accesspoint og switch for husets netværksenheder og derefter sætte den i det ene LAN-stik på den nye router. Kan I hjælpe mig med opsætningen i den gamle router og hvordan skidtet tilsluttes hinanden.
Gammel router: Linksys, model: BEFW11S4, trådløs accesspoint, switch og router.
Nye router: ZyXEL, model: Prestige 2602R-61.
Mvh
Isak

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-03-06 21:49

Du skal da slet ikke have router efter router.
Stil den nye væk, og brug kun den gl.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 08-03-06 10:17

Det er lidt ærgeligt, men du skulle have kigget dig lidt bedre for da du bestilte abonnement ved CyberCity...

Når man opretter sig som ny kunde får man nemlig muligheden for at vælge imellem 2 routere, og den anden router har trådløs og indbygget 4 ports switch...

Hvis du vil have byttet rundt nu kommer det til at koste.... Surt!

Vh fluffy

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-03-06 21:57

Der er nu altid 14 dages fortrydelsesret på alt bestilt over nettet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pylle

Dato : 11-03-06 17:31

pallebhansen
Jeg er nød til at bruge denne router, da jeg også har fået IP-telefoni. Har forøvrigt nu fået forbundet den gamle og nye router, så det trådløse netværk fra den gamle virker. Hvis der er nogle der kan bruge løsningen, er den her: 1-Har monteret en switch i det ene LAN-stik på den nye router og i denne switch er husets netværksenheder forbundet. 2- Har forbundet den gamle router(med det trådløse accesspoint), via up-link porten, i en af indgangene på switch'en. 3- Har med denne forbindelse ikke skullet rode i opsætningen på den gamle router. Den nye har fundet hele netværket af sig selv.
Det eneste problem, der nu er tilbage, er at få forbindelse til netværksprinteren. Her modtages forslag gerne!
Isak

Annuller spørgsmålet
Fra : pylle

Dato : 21-03-06 08:47

Mit sidste indløg viser at jeg selv fandt løsningen, og annullerer derfor dette spørgsmål