/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Canon camera S70 brugsanvisn.
Fra : vagn2901
Vist : 619 gange
300 point
Dato : 07-03-06 17:30

Der medfulgte ikke en dansk brugsanvisning, da jeg fik den.
Er der nogen, der har en ide til, hvordan man via nettet kan udskrive en dansk brugsvejledning til Canon Power-Shot S70.
Canon er villig til at levere den - men mod betaling.
Jeg troede ellers, der altid skulle medfølge en dansk brugsanvisning?
Mange andre leverandører giver ellers mulighed for, at man selv kan udskrive danske vejledninger, men åbenbart er Cannon ikke så serviceorienteret????

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 07-03-06 17:42

Hej, jeg tvivler stærkt på du får fat i en dansk manual vha. nettet...

Men hvis du kan 'nøjes' med en engelsk version kan du finde den her:

http://www.canon-asia.com/index.jsp?fuseaction=support&prod_type=dc

Håber dette hjælper.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-03-06 18:06

Jeg kan ikke umiddelbart hjælpe med brugsanvisningen, men såfremt kameraet er købt i DK, medfølger brugsanvisningen på dansk, lige som brugermenuen i selve kameraet er på dansk.

og Canon er faktisk et af de firmaer der er mest serviceorienterede på det område.
De Canon digikameraer jeg har/har haft ( 3 stk, alle i powershot serien), har både brugsanvisning til kameraet og den medfølgende software, været som tykke bøger i pakken med kameraet.

Så jeg kan kun anbefale dig, at klage til forhandleren såfremt det ikke fulgte med, for så har pakken med kameraet været åbnet inden du fik den, og de ting fjernet.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 150 point
Dato : 08-03-06 00:12

Dova siger, at der medfølger dansk brugsanvisning med - hvis kameraet er købt i Danmark.
Det burde der gøre, men mange af de billige internetforhandlere foretager parallel import, og så er der ingen Dansk vejledning og hvis man er meget uheldig er der heller ikke garanti - Canon er begyndt at jagte denne trafik.

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 08-03-06 09:11

Ja, det er det samme med f.eks. Nikon. Købte et D70s i tyskland med tysk manual og Nikon Dk vil ikke hjælpe uden mange kr. Sjovt nok kan jeg få byttet manualen til dansk helt gratis hvis jeg sender den til deres hovedkontor i Japan!? Hvor er logikken???

Indtil videre har jeg downloadet den engelske version da den er 'bedre' end den tyske for mig og så kan man da komme lidt af vejen men vil jo helst have en dansk :)

Mvh. Lars

Godkendelse af svar
Fra : vagn2901

Dato : 13-03-06 23:50

Tak for svaret IBM760.